خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز:

ساخت المان شهید جنگجو/ تابلوهای تبلیغی زیبایی تبریز را پنهان کرده است

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، از ساخت المان شهید حسن جنگجو در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۹۸۴۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا خلیلی این المان به عنوان نماد ایثار و سمبل مقاومت پس از ساخت و نصب به همه شهروندان هدیه می شود تا یاد مردان رزمنده این شهر نیز که جزو تاریخ ماست همیشه زنده باشد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهریار و سالروز درگذشت این شاعر نامی، مقبره شهریار را نیز بهترین موضوع در گردشگری ادبی تبریز مطرح و بیان کرد: نمونه چنین مشاهیری در پاریس به عنوان گردشگری ادبی بسیار دیده می شود.

خلیلی در ادامه حذف زوائد بصری، زیباسازی و ساماندهی بافت های تاریخی شهر را از اولویت های مهم سازمان زیباسازی شهرداری دانست و اظهارداشت: حجم بزرگی از زیبایی بافت تاریخی شهر در زیر تابلوهای تبلیغاتی پنهان و علاوه بر آن تابلوهای تبلیغاتی مغازه ها نیزموجب  آشفتگی در بافت تاریخی شهر شده است.

ساخت المان شهید جنگجو/ تابلوهای تبلیغی زیبایی تبریز را پنهان کرده است

وی ادامه داد: خوشبختانه به همت سازمان زیباسازی شهرداری و با همکاری معاونت معماری وشهرسازی و شهرداری های مناطق ۴، ۸ و ۱۰ و با تصویب کمسیون ماده ۵ حذف زوائد بصری، کف سازی و زیباسازی بافت های تاریخی شهر با اولویت مغازه های سنگی آغاز شده است و انتظار می رود به زودی شاهد زیباسازی بافت تاریخی شهر باشیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به کاهش سطح تبلیغات شهری یادآورشد: در سال اخیر با کاهش  ۱۰ هزار متر مربع از فضای تبلیغاتی شهری سعی کرده ایم چهره شهر را از آشفتگی تبلیغات محیطی پاکسازی کنیم.

خلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های این سازمان در فصل تابستان یادآور شد: در فصل تابستان ۸۱۶ هزار نفر ساعت برنامه تبریزگردی و ۱۳هزار نفرساعت در قالب برنامه «از من بپرس» خدمات ارائه شده است.

وی با اشاره به اهمیت خانه های تاریخی تحت تملک شهرداری تبریز یادآور شد: مراحل مطالعات مرمت عمارت شهرداری تبریز به پایان رسیده و با همکاری اعضای شورای پنجم پس از تخلیه اتاق های اعضای شورا مرمت این عمارت تاریخی آغاز می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها