رئیس پلیس فتای زنجان:

کلاهبرداری های پیامکی را جدی بگیرید

کد خبر: ۸۹۱۹۷۳۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتای زنجان گفت: درحال حاضر بخش اعظمی از پرونده های کلاهبرداری مربوط به دستگاههای خودپرداز و کلاهبرداری از طریق حسابهای بانکی است.

سرهنگ دوم محمد علی آدینه افزود: کلاهبرداران مردم را با عناوین مختلف مقابل دستگاههای خودپرداز می کشانند و با اعلام اینکه در قرعه کشی برنده سفر زیارتی یا مبالغی پول شده اند از آنها کلاهبرداری می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی کلاهبرداران نیز با عنوان تماس از برنامه ها یا مسابقه های صدا و سیما در روزهای تعطیل و یا ساعات پایانی روز از همین طریق کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ آدینه لو افزود: کلاهبرداران به این بهانه که فرد موردنظر آنها در مسابقه یا قرعه کشی برنده شده از وی می خواهند شماره حسابی را در اختیار آنها بگذارد تا وجه جایزه را به حسابش واریز کنند؛ در ادامه پس از گرفتن شماره حساب مجددا تماس می گیرند و می پرسند که پول به حساب واریز شده یا خیر؟ اگر با پاسخ منفی مواجه شوند به دارنده حساب درباره علت تاخیر واریزی اعلام می کنند مبلغ جایزه از حساب های دولتی یا ارزی واریز می شود و شما باید مقابل دستگاه خودپرداز بروید.

وی تصریح کرد: وقتی فردی مقابل دستگاه خودپرداز قرار می گیرد کلاهبرداران از وی می خواهند که رمزی را از طریق خودپرداز وارد کند و ادامه مانور متقلبانه کلاهبرداری مقابل دستگاه خودپرداز انجام می شود.

رئیس پلیس فتا زنجان درپایان تاکید کرد: مردم نباید به پیامک هایی ازاین دست اعتماد کنندوچنانچه  با موارد مشابهی از این کلاهبرداری ها مواجه شدند به پلیس فتا فا.ا.زنجان اطلاع دهند.

ارسال نظرات