برگزاری جلسه اخلاق در تیپ 36 انصارالمهدی(عج)

جلسه اخلاق با سخنرانی حجت الاسلام محمدی استاد اخلاق در حسینیه تیپ 36 انصارالمهدی(عج) و با حضور کلیه کارکنان این مجموعه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۱۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در این جلسه با اشاره به تزکیه نفس گفت: تزكيه نفس عبارت است از پاك كردن نفس خود از آلودگى‏هاى اخلاقى به منظور گام برداشتن در جهت فضائل اخلاقى، كه در نهايت موجب كمال و سعادت واقعى در دنيا و آخرت مى‏شود.

وی با بیان اینکه تزكيه نفس يكى از حجت الاسلام محمدی وجوه افتراق روان‏شناسى اسلامى و روان‏شناسى غربى است، افزود: روانشناس مسلمان، بدون تزكيه نفس، قادر نخواهد بود نقش خود را به عنوان يك روان‏شناس در امت اسلامى ايفا كند.

این استاد اخلاق تصریح کرد: روان‏شناسى كه اعتقاد به تزكيه نفس ندارد، و حاضر نيست عادت‏هاى نامطلوب اخلاقى و نفسانى خود را بپذيرد و كنار بگذارد، زيانش براى جامعه اسلامى، بيشتر از نفعش خواهد بود، بنابراين بر برنامه‏ريزان نظام روان‏شناسى كشور است كه لحظه‏اى در برنامه‏ريزى‏هاى خود ترديد كنند و از خود سئوال كنند آيا تزكيه نفس كه از موضوعات اساسى فرهنگ اسلامى است و حجم عظيمى از آيات و روايات و احاديث را به خود اختصاص داده است، در نظام كنونى روان‏شناسى كشور جايگاهى دارد .

حجت الاسلام محمدی گفت: تهذيب نفس، موجب تقوا، خويشتن‏دارى، نورانيت دل، روشن‏بينى، و آينده‏نگرى مى‏شود، و چنان قدرت روحانى عظيمى در يك رهبر ايجاد مى‏كند كه ملتى يك صدا پشت‏سر او به مبارزه برمى‏خيزند، و با دست‏هاى خالى بر رژيم تا دندان مسلحى، تنها به مدد اعتقاد و ايمان ، پيروز مى‏شوند و استكبار جهانى را تحقير مى‏كنند.

 

ارسال نظرات