فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) :

افتخار ما در دنیا دفاع مقدس است

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) گفت:‌ مردم پیروز واقعی دفاع مقدس بودند که با هر مذهب و قشر و سلیقه ای در آن شرکت کردند. نقش نظام فرهنگی کشور و نقش آن در نظام اسلامی نیز در این میان مورد بررسی و پردازش قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۶۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، گردهمایی و نشست صمیمانه فرمانده ناحیه امام حسین(ع) با فرماندهان حوزه ها و پایگاه ها و همچنین اعضای شورای حوزه و پایگاه پیرامون هفته دفاع مقدس ، در سالن شهدای مجموعه فرهنگی ورزشی شهید سبحانی برگزار شد.

افتخار ما در دنیا دفاع مقدس است

احسان خورشیدی در ابتدای سخنان خود با اشاره به فلسفه‌های گرامیداشت دفاع مقدس گفت : فلسفه‌های گرامیداشت دفاع مقدس این است که بدانیم ارزش‌هایی که در آنجا نمایان شد، چه بوده و نگذاریم آنها فراموش شود، وظیفه ماست که عناصر مهم و مولفه‌های فرهنگ دفاع مقدس را معرفی کنیم. مهمترین دستاورد دفاع مقدس انسان‌هایی بودند که امام در جریان عملیات فتح خرمشهر به آنها اشاره کرد و فرمود «فتح شهرخیلی مهم نیست، مهم تحولی است که در انسان‌ها به وجود آید. این تحول فتح‌الفتوح است»

وی ادامه داد: افتخار ما دفاع مقدس است، تنها جنگی که در کشورمان صورت گرفت اما حتی یک وجب از خاک هم واگذار نشد. ده‌ها هزار شهید تقدیم اسلام شد. افتخار ما در دنیا دفاع مقدس است که در همه عرصه ها برای ما عزت به همراه داشت. الان در هر زمینه هسته‌ای، نظامی، تجهیزات سلولهای بنیادی و ... وارد می شویم روحیه دفاع مقدس و تفکر بسیجی در بین مسئولان ما وجود دارد. کشورهایی که توانستند از این روحیه بهره برداری کنند مثل سوریه، تونس، عراق و... موفق شده اند.

وی اظهار داشت: مردم پیروز واقعی دفاع مقدس بودند که با هر مذهب و قشر و سلیقه ای در آن شرکت کردند. نقش نظام فرهنگی کشور و نقش آن در نظام اسلامی نیز در این میان مورد بررسی و پردازش قرار گرفته است. 

خورشیدی تصریح کرد:‌ رهبر انقلاب در بیانات خود فرموده‌اند که شرایط امروز، شرایط جنگ نرم و جنگ فرهنگی است. دیروز همسنگران شما از هر قوم و قبیله‌ای به پا خواستند و از سرزمین مقدس اسلامی دفاع کرده و افتخار جاودانه کسب کردند. امروز افتخار داریم بگوییم پس از 8 سال جنگ بین ایرانیان مظلوم در یک طرف و 30 کشور قدرتمند در طرف مقابل پیروز بیرون آمده‌ایم. بنابراین ما امروز وظیفه سنگینی در قبال همه این رشادت‌ها داریم.

وی گفت: امروز اگر رهبری جنگ نرم و جنگ فرهنگی را مطرح کردند، ما باید از خود بپرسیم که در برابر این همه ایثار چه باید کرد؟ تا ما هم شریک این ایثار و فداکاری‌ها باشم. ما نیز بتوانیم لقب سردار، فرمانده، پاسدار و بسیجی جبهه فرهنگی جنگ نرم را داشته باشیم و پیروزی در این جنگ نرم را برای نظام مقدس اسلامی به ارمغان بیاوریم. امیدوارم همه ما که در جنگ فرهنگی در مقابل دشمن تا دندان مصلح قرار گرفته‌ایم، پیروز باشیم.

 وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام و افزایش سالانه مشتاقان زیارت سالار شهیدان و باب الحوائج حسین (ع)، گفت: موج مشتاقان زیارت دوستداران حسین(ع) اکنون در کشورهای آمریکایی و اروپایی برای حضور در مراسم اربعین حسینی رو به فزونی است.

ایشان در پایان به جمله رهبر کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : اگر اين راه را براي خدا مي رويد، اگر اين طريق را براي خدا طي مي کنيد، افسرده نباشيد از اين که به شما اعتنا نمي شود؛ خداوند به شما عنايت دارد. کوشش کنيد که راه براي خدا باشد، کوشش کنيد که چشمتان را از مخلوق، از ما سواي خدا ببنديد. توجه تان به اين نباشد که اگر خدمتي براي خدا مي کنيد، ديگران پيش شما بيايند تواضع کنند.

 

خبرگزاری بسیج استان البرز

ارسال نظرات
پر بیننده ها