در خطبه‌های نمازجمعه کرج مطرح شد؛

دست‌هایی در تلاش‌اند تا از طریق کاهش جمعیت، به کشور آسیب برسانند / وزارت بهداشت پاسخگو باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت:سنگ‌اندازی‌ها، سختگیری‌ها، مقدمات غیرضروری، تحمیل مقدمات سنگین و ایجاد رسوم من‌درآوردی باطل و جاهلی، ازجمله این حیله‌ها هستند و افراد، ندانسته، در مسیری که دیگران ترسیم کرده‌اند پیش رفته و عملاً مانع ازدواج آسان و شکل‌گیری خانواده می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۳۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، در ادامه بحث “مراء و لجاجت” به‌عنوان یکی از مصادیق مشاجره‌ی لفظی، بیان داشت: متقین، از مراء و لجاجت، که عامل از بین رفتن پیوندهای اجتماعی، سست نمودن ارتباط برادران دینی، فریب نادانان، دور گشتن برادران، گسترش کینه و نفاق بین افراد و دشنام و ناسزاگویی می‌شود، پرهیز می‌نمایند.

دست‌هایی در تلاش‌اند تا از طریق کاهش جمعیت، به کشور آسیب برسانند / وزارت بهداشت پاسخگو باشد

 آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به احادیث معصومین (علیهم‌السلام) در باب این رذیله‌ی زبانی، اظهار داشت: حفظ آبرو، تقویت تواضع و فروتنی، درک حقیقت ایمان و پاداش‌های والای آخرتی، بخشی از آثار ترک مراء هستند که در روایات اسلامی به آن‌ها اشاره‌شده است.

 وی خاطرنشان ساخت: چاره نجات از صفت ناپسند مراء و لجاجت بیان، درک زشتی این صفت، آثار ترک آن و مقابله‌ی عملی با مراء، به‌وسیله‌ی بهره بردن از گفتار نیک و پسندیده و عدم اصرار بر اشتباهات و اقرار به آن‌هاست.

 امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با گرامیداشت روز مبارک مباهله‌ی پیامبر اکرم (ص) با مسیحیان نجران در ۲۴ ذی‌الحجه، گفت: این واقعه که دارای مباحث عمیق معرفتی و عقیدتی است، یکی از معجزات جاوید رسول خدا (ص) است که حقانیت پیامبر، مسئله نبوت و فضیلت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را اثبات نمود.

 وی در ادامه با اشاره به نزول سوره مبارکه انسان (هَلْ أَتَى) در ۲۵ ذی‌الحجه بر نبی مکرم اسلام (ص) و شأن نزول این سوره، بخصوص آیات ۸ و ۹ آن، که در فضیلت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نازل گردیده است، اظهار داشت: این آیات اشاره به ایثار و اخلاص اهل‌بیت (علیه‌السلام) دارد و بیان می‌کند که همه‌ی اعمال آن‌ها برای خدا بود و البته هر کس، مانند جناب فضّه –خادمه ی حضرت زهرا (س)- در این مسیر حرکت کند و از ایشان تبعیت داشته باشد نیز، مشمول این آیات مبارکه می‌گردد.

 آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به نام‌گذاری این روز به نام روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: خانواده رکن اساسی تشکیل جامعه است که اسلام نیز به‌طور خاص به آن توجه دارد و یکی از مهم‌ترین این توجهات، دستور به ارتباط همراه با تکریم و احترام اعضای خانواده با همدیگر است.

 وی تصریح کرد: اهل تقوی، در منزل خود مانند میهمان رفتار نمی‌کنند، در مقابل سعی می‌کنند کمک‌کار اهل خانه بوده و خدماتی هم داشته باشند که چنین عملکردی مورد تأکید رسول خدا* نیز هست.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه خانواده، محل رشد انسان‌های بزرگ در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان ساخت: محیط سالم، محل پرورش افراد سالم است و لازمه‌ی شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی، تشکیل خانواده‌های تراز اسلامی است.

 وی افزود: سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ای بروز می‌کند که قواعد صحیح تشکیل و تداوم آن رعایت شود و چنین خانواده‌ای محل رشد انسان کامل خواهد گشت که نمونه‌ی روشن آن خانه‌ی گلی و بدون زرق‌وبرق‌های مادی علی بن ابیطالب (ع) است که بشریت، تا قیامت ریزه‌خوار خوان پرورش‌یافتگان آن خانواده است.

 آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: ارکان خانواده زن و شوهرند که در این میان بانوان نقش مهم‌تری دارند تا محیط خانه را برای تربیت انسان‌های پاک و وظیفه‌شناس آماده کنند.

 استاد اخلاق حوزه علمیه استان البرز با اشاره به تفکر غلط کم نگاه‌داشتن تعداد فرزندان از بیم ناتوانی در تربیت صحیح آنان، تصریح کرد: تربیت و هدایت کامل و نهایی در دستان خداست، شما نمی‌توانید فرزندتان را حتماً مطابق میل و خواسته خود، شکل دهید، بلکه وظیفه‌تان حفظ و اصلاح محیط خانواده است تا با عنایت الهی در این محیط، افراد پاک بار آمده و تربیت شوند.

 وی با اشاره به نقشه‌های استکباری برای از بین بردن خانواده و بخصوص بی‌اثر کردن نقش بانوان در آن، ادامه داد: امروز دشمنان در کنار فعالیت‌های خود برای زمین زدن نظام اسلامی، قوای خود را برای از میان بردن خانواده‌ها به‌وسیله فیلم و سینما و شبکه‌های مجازی و ده‌ها ترفند دیگر به کار گرفته‌اند.

 آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تلاش دشمن برای جلوگیری از تشکیل خانواده، تصریح کرد: سنگ‌اندازی‌ها، سختگیری‌ها، مقدمات غیرضروری، تحمیل مقدمات سنگین و ایجاد رسوم من‌درآوردی باطل و جاهلی، ازجمله این حیله‌ها هستند و افراد، ندانسته، در مسیری که دیگران ترسیم کرده‌اند پیش رفته و عملاً مانع ازدواج آسان و شکل‌گیری خانواده می‌شوند.

 وی با اشاره به مرحله‌ی بعدی تلاش‌های ضد خانواده دشمنان، یعنی جلوگیری از فرزند آوری، خاطرنشان ساخت: در صورت تشکیل خانواده هم با انواع تبلیغات خوش‌ظاهر ولی باطل، از تولید نسل جلوگیری می‌کنند که یک خطر بسیار جدی است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: سؤال اینجاست که وقتی کشور به اهداف تعیین‌شده‌ی خود در مسئله جمعیت رسیده است، چرا هنوز قوانین سابق تنظیم خانواده در حال اجرا است؟!

 وی با بیان اینکه این قوانین، ایران را جزو سه کشور در حال پیر شدن جمعیت قرار داده است، اظهار داشت: دست‌هایی پشت پرده و بلکه روی پرده، در تلاش هستند تا از این مسیر هم در آینده جمهوری اسلامی را زمین بزنند.

 آیت‌الله حسینی همدانی گفت: سؤال دیگر این است که پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۳، عملکرد دستگاه‌های مجری مانند وزارت بهداشت در این خصوص چگونه بوده است؟!

 وی ادامه داد: فقط برچسب “تنظیم خانواده” را برداشته‌اند و جایش “بهداشت باروری” گذاشته‌اند؛ تحت همین نام هم مادرانی را که بیش از سه فرزند دارند تحت‌فشار گذاشته و وسایلی را، به‌صورت رایگان در اختیار می‌گذارند تا آن اهداف استکباری جمعیتی، عملی شوند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، تصریح کرد: به ماما ها و بهورز ها که در مسیر تحدید نسل و جلوگیری از فرزند آوری کارکرده و گزارش می‌دهند، هر سه ماه یک‌بار، پاداش و اضافه‌کار می‌دهند؛ به بهانه سزارین سوم و سن بیش از چهل سال، زنان را عقیم می‌کنند که در هیچ جای دنیا رسم نیست و اگر بهورزی، بانویی را با این شرایط به آن دستگاه مرجع معرفی کند، از بیت‌المال مسلمین به او پاداش می‌دهند که تمام این مطالب، مستند و قابل‌ارائه است.

 وی با بیان اینکه همه‌ی این اقدامات، خلاف ابلاغ رهبری است، افزود: آقایان به‌جای اینکه موانع گذشته را بردارند، غربالگری را هم اجباری کرده‌اند؛ البته اساس و بنیان غربالگری بد نیست، ولی طوری عمل می‌کنند که تحت‌فشارهای روانی به وجود آمده و هزینه‌های سنگین تحمیل‌شده، اصلاً شخص از فرزند آوری پشیمان شود.

 آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: عمل سزارین، امروز در اکثر بیمارستان‌های کشور انجام می‌شود و متأسفانه ایران، رتبه دوم این عمل جراحی، -که هم مخالف طبیعت انسان و هم مضر برای مادر و کودک است- را در جهان به خود اختصاص داده است؛ این عملکردها قابل‌پیگیری است و در این راستا وزارت بهداشت باید برای حفظ سلامت افراد جامعه اقدام جدی کند و اقدام به ارائه‌ی گزارش‌های شفاف نماید.

 وی با بیان اینکه تمام این اقدامات انسان را به تلاش سازماندهی‌شده برای از بین بردن نسل مسلمانان متوجه می‌نماید، گفت: با توجه به روند رو به رشد جمعیت مسلمین در مقابل مسیحیان و پیروان سایر ادیان، تا ۷۰ سال آینده، مسلمانان بزرگ‌ترین جامعه‌ی دینی جهان خواهند بود و دشمنان نیز با توجه به همین پیش‌بینی، نابودی و نسل‌کشی در کشورهایی چون یمن، میانمار، کشمیر، نیجریه و پاکستان و افغانستان را در دستور کار قرار داده و عمل می‌کنند.

 خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به سیاست نقض برجام آمریکا، گفت: ایالات‌متحده سعی می‌کند تا ایران هیچ نفعی از برجام نبرده و مجبور به التزام به آن‌هم باشد؛ لذا کسانی که با ایران ارتباط اقتصادی دارند را تهدید می‌کند و طوری وانمود می‌کند که برجام ماندگار نیست تا کسی با ایران همکاری جدی اقتصادی انجام ندهد.

 وی یادآور شد: از سوی دیگر القا می‌کند که ایران پایبند به برجام نیست تا هزینه‌ی خروج از برجام را به ما تحمیل کند؛ در همین راستا طرح‌های غیرقابل انجامی چون بازرسی از مراکز نظامی ایران در قالب برجام را مطرح می‌کند تا ایران را ناقض برجام معرفی کند.

 آیت‌الله حسینی همدانی افزود: اخیراً نیز طرح “جنگ داخلی قومیتی” در ایران را به‌عنوان گزینه‌ی جدید در مقابل ایران مطرح می‌کنند ولی باید بدانند که تمام مردم ایران، یکپارچه و با تمام قوا، برای حفظ منافع ملی خود در مقابل زیاده‌خواهی‌های او و هم‌پیمانانش ایستاده‌اند.

 وی تأکید کرد: از دولت محترم نیز می‌خواهیم قاطعانه و در سطح برابر، پاسخگوی بدعهدی‌های آمریکا باشد و همین‌طور در مقابل ظلم‌هایی که بر مسلمین جهان و به‌خصوص میانمار می‌شود، انقلابی‌تر عمل کند.

 امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: تأکید ایشان بر جهت‌گیری انقلابی اعضا، پیروی از تفکر انقلابی امام (ره)، عمل کردن بر اساس مبانی انقلاب و پاسخ به شبهات وارده، از مطالب مهم و راهبردی این جلسه بود.

 آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تلاش‌ها برای تجزیه کشور عراق به‌عنوان یکی از مسائل مهمی که مستکبرین در منطقه دنبال می‌کنند، خاطرنشان ساخت: رژیم صهیونیستی در پی عملیاتی کردن شعار “اسرائیل بزرگ، از نیل تا فرات”، آشکارا به دنبال همه‌پرسی سوم مهرماه کردستان عراق است.

 وی گفت: استقلال کردستان عراق، فرصتی برای صهیونیست‌ها برای دسترسی آنان به سواحل فرات است و قطعاً بحران‌های متعدد سیاسی و امنیتی را در منطقه به وجود آورده و چالش‌های زیادی به وجود خواهد آورد.

 وی تصریح کرد: اسرائیل با تجزیه عراق به منبع نفتی غنی این منطقه دست‌یافته و می‌تواند با احداث پایگاه‌های نظامی، برای کشورهای محور مقاومت مزاحمت ایجاد کرده؛ درعین‌حال تروریست‌ها را در این محدوده مستقر کرده و برای منطقه بحران بیافریند که امیدواریم دستگاه دیپلماسی با اشراف کافی به این مسائل، مصالح کشور و منطقه را به‌طورجدی دنبال کند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به هم‌زمانی ایام هفته دفاع مقدس با محرم حسینی (ع) یادآور شد: این تقارن که در هر ۳۳ سال، تنها یک‌بار اتفاق خواهد افتاد، فرصت مغتنمی برای دستگاه‌های فرهنگی است تا با برنامه‌ریزی ویژه، شور و شعور حسینی را با تاریخ انقلاب و دفاع مقدس تطبیق داده و روحیه‌ی انقلابی، دشمن‌شناسی و ظلم‌ستیزی را برای جامعه به‌خصوص نسل جوان، تبیین کنند.

 

خبرگزاری بسیج استان البرز

ارسال نظرات
پر بیننده ها