نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

عملیات ساخت محور میامی-جیلان آغاز شد/ اختصاص 2.5میلیارد تومان

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص 2.5میلیارد تومان اعتبار برای راه میامی-جیلان، گفت: ساخت این پروژه با پیگیری های صورت گرفته آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۹۲۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در جمع مردم روستای مزج ضمن اشاره به آغاز به کار ساخت راه جیلان-میامی، بیان داشت: طبق قراردادی که با پیمانکار منعقد شده، زیرسازی ۱۳ کیلومتر از این راه با اعتبار دو و نیم میلیارد تومان انجام شد که همزمان قیر رایگان نیز با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی وزارتخانه به این طرح تخصیص خواهد یافت و امیدواریم به زودی شاهد تکمیل این پروژه باشیم.
وی افزود: مسیر میامی-جیلان با وجود مشکلات اقتصادی دولت متاسفانه قادر به جذب اعتبارات ملی نیست لذا باید به همین منوال با اخذ اعتبارات طی دو تا سه سال آینده این محور را تکمیل کرد تا دسترسی مردم به میامی و در نهایت کریدور تهران-مشهد تسهیل شود.
عضو خانه ملت با اشاره به رفع مشکلات طرح هادی روستا‌های مزج و جیلان، گفت: بنیاد مسکن از اعتبارات شاهرود در رابطه با طرح هادی اقدام می‌کند و خوشبختانه بیشترین اعتبار در این حوزه از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان به این بخش تعلق گرفته که باید در توزیع همین اعتبارات بین کل روستا‌های بخش‌های تابعه دقت نظر شود تا بتوانیم شاهد اجرای طرح هادی و تکمیل آن باشیم.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه دولت در سال جاری قیر رایگان را حذف کرد، بیان داشت: بهسازی روستا‌ها طبق طرح هادی نیازمند همراهی مردم است چرا که دولت به تنهایی قادر به تکمیل تمام طرح‌ها نیست، همچنین این طرح‌ها برای بهسازی معابر روستایی در اصل مشوق‌هایی برای حضور و مشارکت مردم در طرح‌ها محسوب می‌شود وگرنه اگر قرار باشد قیر توسط دولت ارائه و هزینه‌ها نیز پرداخت شود قطعا نمی‌توان کار‌ها را پیش برد.
وی افزود: عوارض ارزش افزوده که در سال جاری افزایش نیز یافته به دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد لذا باید مشارکت مردمی و دهیاری‌ها نیز در طرح‌های عمرانی مانند معابر روستایی دیده شود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، ضمن اشاره به ضرورت سرمایه گذاری به مثابه اصل ماندگار در روستاها، بیان کرد: امروز دولت رقم قابل توجهی را برای آبیاری تحت فشار تخصیص می‌دهد، اما باید فکری به حال آب کرد چرا که بارندگی محدود است و این آب که از زیر زمین بالا می‌آید می‌توان یک سوم و یا یک پنجم آن را در کشاورزی صرف کرد و مابقی را برای مناطق روستایی ذخیره کرد و این امر می‌تواند به کشاورزی مکانیزه و همچنین صادرات محصولات تازه خوری کشاورزی و باغداری منجر شود که قطعا با دیده شدن این ظرفیت ها، سرمایه گذار را نیز می‌توان به منطقه فراخواند.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مزج و جیلان به خوبی بهره برد، گفت: این منطقه معدن تولید پیاز است لذا می‌توان با ساخت سردخانه یا صنایع تبدیلی ارزش افزوده را به پیاز تولیدی این منطقه هدیه کرد، چرا باید پیازی که در تابستان و در تهران به ازای هرکیلوگرم چهار هزار تومان نیز دریافت شد در این منطقه کیلوگرمی ۵۰۰ تومان خریداری شود؟ و چرا ما نباید از نعمت داشتن یک سرخانه یا کارخانه فراوری پیاز بی بهره باشیم، لذا باید ظرفیت‌ها را شناخت و برای جذب سرمایه گذار اقدام کرد و امروز نباید به انتظار دولت نشست تا بیاید و برای محصولات کشاورزی یک روستا کاری را صورت دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار