معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

بافت اطراف بازار تاریخی زنجان نیازمند احیای مناسب است

بافت اطراف بازار تاریخی زنجان در جنوب شهر که منتهی به باغات جنوبی شهر می شود، نیازمند احیای مناسب است
کد خبر: ۸۹۱۴۴۱۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان  گفت:  مشوق های ارائه شده در بافت های ناکارآمد شهری دارای اشکالات فنی شهرسازی است.

جواد رحمتی افزود:ارائه مشوق های تراکمی برای ساخت بنا در بافت های قدیمی شهر که معابر کوچکی دارند، موجب بروز مشکلات شهرسازی می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو نوع رویکرد فیزیکی و حیاتی در مورد بافت های شهری وجود دارد، اظهار داشت: رویکرد فعلی در کشور، رویکرد فیزیکی بوده و حیات در بافت شهری مورد توجه قرار نگرفته که این رویکرد دارای اشکال بوده و نیازمند بازنگری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه  بافت اطراف بازار تاریخی زنجان در جنوب شهر که منتهی به باغات جنوبی شهر می شود، نیازمند احیای مناسب است، تصریح کرد: در شهر زنجان می توان چند نقطه شهری با چند پروژه برای بازآفرینی شهری تعریف کرد.

جواد رحمتی افزود: تقویت بافت های تاریخی و قدیمی شهر با رویکرد گردشگری می تواند اقتصاد محلات را تقویت کرده و جهت گیری درستی برای برنامه های توسعه ای شهر داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش کارکرد برنامه های ستاد بازآفرینی شهری نیازمند تفکیک بافت های مختلف شهری است، افزود: باید بافت های مختلف با کارکردها و ویژگی های مختلف را تفکیک کرده و برای هر بافت شهری متناسب با شرایط آن، برنامه ریزی کرد.

 

ارسال نظرات