خبرهای داغ:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان:

بیش از 6 هزار کامیون‌ استان همدان فرسوده هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: 6 هزار و 600 کامیون استان همدان فرسوده شده اند که باید از رده خارج شوند.
کد خبر: ۸۹۱۴۱۵۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

بیش از 6 هزار کامیون‌ استان همدان فرسوده هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد رودباری امروز در مراسم افتتاحیه مجتمع خدماتی رفاهی پردیس غرب همدان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 13 هزار کامیون در سطح استان همدان فعال است.

وی افزود: هم اکنون 96 شرکت باری در استان همدان فعال است که در سال گذشته با حمل 10  میلیون تن کالا  9 درصد افزایش داشته است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه این آمار در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 14 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: این میزان افزایش بارنامه نسبت به سال گذشته نشان‌دهنده خروج رکود حمل و نقل جاده‌ای در استان است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 19 هزار راننده در  بخش حمل و نقل کالا در استان و 3 هزار راننده شاغل در بخش حمل و نقل مسافر با 52 شرکت حمل و نقل مسافر  و فعالیت حدود 29 شرکت  اتوبوسی در استان در حال فعالیت است.

رودباری بیان داشت: هم اکنون 332 دستگاه اتوبوس و یک‌هزار و 50 دستگاه مینی بوس در حمل و نقل جاده‌ای استان فعال هستند.

وی پیرامون مشکل نوسازی حمل و نقل جاده‌ای استان یادآور شد: از 13 هزار و 400 کامیون 6 هزار و 600 دستگاه از این کامیون‌ها فرسوده هستند که امیدواریم با ارائه تسهیلات فراهم شده در نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای تلاش مضاعف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه با بیان اینکه در استان همدان 5 هزار و 400 کیلومتر راه وجود دارد، ابراز داشت: از  این مسافت 85 درصد آن آزادراه یعنی 3.5 درصد از آزاده راه های کشور در همدان است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به راه های روستایی ، تصریح کرد: 2 هزار و 600 کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات