مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

ایجاد طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان، نو و بدیع از برنامه‌های مهم امسال کمیته امداد استان است

در تلاش هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناطق مختلف استان طرح‌های اشتغال متناسب با فرصت‌های موجود در هر منطقه را با رویکرد علمی و دانش‌بنیانی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۹۱۲۳۹۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه مهم‌ترین شاخص در پویایی و شکوفایی اقتصاد جامعه اشتغال است ، گفت :راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف ایجاد اشتغال و زمینه‌سازی برای تأمین معیشت گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه با ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد بسترسازی لازم  برای توانمندسازی جامعه هدف انجام می‌شود ، افزود: با خدمات اشتغال‌زایی کمیته امداد زمینه شکوفایی استعداد جامعه هدف این نهاد در بخش‌های مختلف فراهم‌شده و در استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت تسریع می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با اشتغال به کار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد وابستگی آن‌ها به نهادهای حمایتی از بین رفته و کرامت انسانی و اعتمادبه‌نفس افرادی که به دلیل فقر به آن‌ها خدشه واردشده است دوباره احیاء می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به منحصربه‌فرد بودن فرآیند اشتغال‌زایی این نهاد برای جامعه هدف خود نیز اشاره کرد و ادامه داد: توجه کمیته امداد به مؤلفه‌های استعداد سنجی ، مهارت‌آموزی ، ایجاد اشتغال ،مشاوره‌های شغلی قبل و حین اجرای طرح و نظارت‌های فنی بعد از ایجاد اشتغال و بازاریابی و بازار سازی موجب شده است الگوی اشتغال‌زایی این نهاد در بین دستگاه‌های فعال در بخش اشتغال منحصربه‌فرد شود.

هدایت صفری تصریح کرد: به‌منظور پایداری فرصت‌های شغلی ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد توجه به استعدادها و ظرفیت‌های بومی و محلی مناطق مختلف نیز از مؤلفه‌های دیگر ایجاد اشتغال برای جامعه هدف این نهاد است.

صفری با اشاره به اینکه ایجاد طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان، نو و بدیع از برنامه‌های مهم  امسال کمیته امداد استان زنجان است ، افزود: در تلاش هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناطق مختلف استان طرح‌های اشتغال متناسب با فرصت‌های موجود در هر منطقه را با رویکرد علمی و دانش‌بنیانی ایجاد کنیم .

 مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از ایجاد 439 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در پنج‌ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت : طرح‌های اشتغال ایجادشده برای جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان در پنج‌ماهه ابتدایی سال جاری در زمینه‌های کشاورزی ، دام‌پروری، صنایع‌دستی ، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات بوده است.

وی بابیان اینکه فرصت‌های شغلی ایجادشده  برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب طرح‌های کارانگیزی ، توان‌افزایی و خودکفایی  بوده است ، افزود: به‌منظور اشتغال‌زایی برای جامعه هدف این نهاد در استان زنجان از ابتدای امسال نزدیک به 42 میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

صفری بیان کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت‌شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از منابع بانکی و صندوق امداد ولایت این نهاد تأمین‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد این نهاد توجه به پویایی اقتصاد روستاها و مناطق محروم است ، ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی به جامعه هدف این نهاد در پنج‌ماهه ابتدایی امسال 246 طرح اشتغال در مناطق روستایی استان به مبلغ 25 میلیارد 280 میلیون ریال باهدف اشتغال‌زایی برای مددجویان ساکن در این مناطق ایجادشده است.

وی افزود: 193 فرصت شغلی جدید نیز در مناطق شهری با پرداخت 16میلیارد و 280 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان شهری تحت حمایت کمیته امداد از ابتدای امسال ایجادشده است.

صفری بابیان اینکه 72 درصد از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد ، گفت : درمجموع برای ایجاد زمینه درآمدزایی و تأمین معیشت زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 255 فرصت شغلی از ابتدای امسال ایجادشده است.

وی در پایان به برنامه‌ریزی برای ایجاد چهار هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان تا پایان سال جاری از محل اعتبارات بانکی و صندوق امداد ولایت اشاره و بیان کرد: امیدواریم با همکاری مناسب بانک‌ها زمینه اشتغال‌زایی این تعداد از جامعه هدف کمیته امداد تا پایان امسال فراهم شود.

 

 

ارسال نظرات