به همت گروه جهادی " امیر المومنین(ع) " استان البرز؛

ساخت مدرسه جدید لبخندرا بر لب کودکان روستای "صدیق سنگر" بازگرداند

 به همت گروه جهادی امیر المومنین (ع) استان البرز و گروه جهادی منتظران آفتاب مراحل بررسی، پی ریزی و دیوار کشی مدرسه سه کلاسه به نام شهید مدافع حرم "محسن کمالی دهقان" درروستای صدیق سنگر بخش بزمان استان سیستان و بلوچستان انجام شد.
کد خبر: ۸۹۱۲۰۴۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، روستای صدیق سنگری در ۴۵ کیلومتری بخش بزمان قرار داره که تقریبا نیمی از راه آن، فاقد آسفالت می باشد.

ساخت مدرسه لبخندرا  بر لب کودکان روستای

این روستا دارای 50-60 خانوار است وفاقد امکانات اولیه نیز میباشد تا حدی  که حمام نیز در خانه های  این روستا وجود ندارد و مردم برای استحمام از محل ذخیره آب کشاورزی  که در یک استخر جمع میشود استفاده میکنند.

 حدود ۱۰۰۰ متر مربع نخلستان در این روستا وجود دارد که تنها منبع در آمد اهالی روستا می باشد.

هر کدام از خانه های این روستا حدودا ۶ متر در ۶ متر است ،مجموعا حدود پنجاه خانوار در این روستا زندگی می کنندکه نیمی از آن ها کپر نشین هستند و نیمی دیگر منزل ثابت دارند.

خاصیت و بافت روستایی همچون مناطقی (کویری) است که خانه ها با هم فاصله دارند، و معمولا روستاها از نظر مساحتی خیلی بزرگ هستند ولی کم جمعیتو بر خلاف مثلا روستاهای شمال کشور که خانه ها در مرکز روستا ساخته میشود.

به همت گروه جهادی امیر المومنین (ع) استان البرز و گروه جهادی منتظران آفتاب مراحل بررسی، پی ریزی و دیوار کشی مدرسه سه کلاسه به نام شهید مدافع حرم "محسن کمالی دهقان" در بخش بزمان روستای صدیق سنگر انجام شد.

در این اردوی جهادی که از سوم تا هجدهم  فروردین ماه سال جاری  انجام شد،(فاز اول اردو) مکان در نظر گرفته شده  جهت احداث مدرسه سه کلاسه در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان ایرانشهر، بخش بزمان، روستای صدیق سنگری توسط دو گروه جهادی شهید "محسن کمالی دهقان"و منتظران آفتاب مورد بررسی قرار گرفت و از مرحله کلنگ زنی تا اجرای ستون های مدرسه انجام شد.

در فاز دوم این اردوی جهادی ، جهادگران البرزی با شناسایی و ایجاد یک گروه جهادی(گروه جهادی منتظران افتاب) در این روستای اجرای مرحله دوم ساخت مدرسه سه کلاسه را آغاز نمودند و دیوار‌کشی، اجرای سقف، سیمان کاری، اجرای نما و سرامیک نیز انجام گرفت.

در فاز سوم این اردوی جهادی ، همزمان با حضور مجدد گروه جهادی امیر المومنین (ع) استان البرز ، از ۱۵ شهریور‌ تا روز ۲۳  فعالیت های پایانی ساخت مدرسه انجام خواهد شد و در روز بیست و سوم با حضور پدر و مادر شهید کمالی دهقان این مدرسه افتتاح خواهد شد.

در این اردوی جهادی فعالیت های فرهنگی  از قبیل ؛ آموزش زبان انگلیسی، آشنابب با شخصیت و نحوه زندگی  پیامبر اکرم (ص)، کلاس آموزش حجامت، کارگاه اموزشی با موضوعیت تعلیم و تربیت اسلامی، مسابقات والیبال، سینما جهادی دراین اردو انجام شده است.

امید است با عنایت مسئولین (خدمت گذاران مردم) در آینده نزدیک شاهد برطرف شدن مشکلات  این منطقه شده و مردم بتوانند  از حداقل امکانات زندگی برخوردار شوند.

خبرنگار بسیجی: امیر حسین ضیایی

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها