خبرهای داغ:
مسئول بازرگانی خارجی صنعت و تجارت آذربایجان غربی:

هیئت تجاری آذربایجان غربی به گرجستان اعزام می‌شود

مسئول امور بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ازجمله برنامه‌های ما برای توسعه تجارت و افزایش صادرات استان، اعزام هیئت تجاری به سایر کشورها از جمله گرجستان است.
کد خبر: ۸۹۱۱۱۲۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد جانی از اعزام هیئت تجاری به جمهوری خودمختار نخجوان خبر داد و اظهار داشت: از برنامه‌های ما می‌توان به اعزام هیئت تجاری به کشورهای دیگر از جمله گرجستان اشاره کرد که این امر مستلزم حمایت از بخش خصوصی است تا تجار و صادرکنندگان آذربایجان غربی بتوانند بازارهای جدید را از نزدیک ببینند و کالاهای خود را به این کشورها ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی یکبخش دولتی است و با بخش واردات و صادرات به‌طور مستقل درگیر نیست گفت: این سازمان یک سازمان تفسیرگر و بسترساز است که درصدد اجرای پاره‌ای از برنامه‌ها در جهت بهبود توسعه و تجارت است.

وی با تأکید بر اینکه این برنامه‌ها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غر بی به‌طور مستقل تدوین نمی‌شود افزود: سازمان توسعه و تجارت ارائه‌دهنده این برنامه‌هاست.

جانی با اشاره به اینکه یکی از بهترین کمیته‌های سطح استان آذربایجان غربی کمیته پارک تجارت خارجی است عنوان کرد: کارگروه‌ها و شوراهای دیگر حداکثر استفاده و بهره‌مندی را از نتایج این کمیته می‌برند چراکه کمیته پارک تجارت خارجی یک نوع کمیته کارشناسی و پایه است و ازجمله برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل هرماه یک‌بار این کمیته است.

وی بیان کرد: هرگونه اتفاق و رویداد جدیدی که در حوزه تجارت خارجی استان تأثیرگذار است به‌صورت کارشناسی از طریق حضور دستگاه‌های درگیر حوزه تجارت خارجی و به ویژه صادرات بررسی می‌شود و به کمیته پارک تجارت خارجی ارسال می‌شود.

وی با یادآوری این نکته که ازجمله دیگر برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی ایجاد شرکت‌های خدمات صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادراتی است افزود: این شرکت‌ها یکی از ابزارهای مؤثر در صادرات هستند زیرا شامل افرادی می‌شوند که در حوزه صادرات به‌صورت تخصصی فعالیت دارند.

ارسال نظرات