تداوم افزایش هوای گرم در استان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: هوای گرم تا روز شنبه هفته آینده در آسمان استان تداوم دارد که در ارتفاعات همراه با وزش باد گرم است.
کد خبر: ۸۹۱۰۲۸۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،احمد اسدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا روز شنبه با استقرار سامانه کم فشار بر روی سواحل دریای خزر و شکل‌گیری جریانات جنوبی کماکان جو پایداری روی منطقه حاکم است.

وی به اشاره به افزایش نسبی بیشینه دمای هوای مازندران، گفت: هوای گرم تا روز شنبه در آسمان مازندران تداوم دارد که در ارتفاعات استان همراه با وزش باد گرم خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوا طی این مدت در مناطق غربی استان تا 34 درجه و در مناطق مرکزی و شرقی استان تا حدود 37 درجه سانتی‌گراد برسد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مزارع استان پرهیز شود، خاطرنشان کرد: مصرف آب و برق نیز به‌صورت جدی مدیریت شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

اسدی تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و به‌منظور کاهش تنش گرمایی در گلخانه‌ها، واحدهای مرغداری و دامداری، دستگاه‌های خنک‌کننده آماده بکارگیری باشند.

وی با اعلام اینکه شرایط برای برداشت مزارع رسیده برنج کماکان تا اوایل هفته آینده فراهم است، ادامه داد: در صورت تغییر نقشه‌های هواشناسی، تغییرات پیش‌بینی در سریع‌ترین زمان اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود که توصیه ما شنا در محدوده طرح دریا با رعایت نکات ایمنی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها