محبی در گفتگو با بسیج :

هدیه ازدواج به زوج های جوان مددجو پرداخت می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: در این هفته 2 میلیارد و 690 میلیون تومان جهیزیه و هدیه ازدواج به زوجهای جوان مددجو پرداخت می شود
کد خبر: ۸۹۰۹۷۴۰
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان اینکه در این هفته ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج‌های جوان مددجو پرداخت می‌شود گفت:از این تعداد ۸۱۹ مورد آن پرداخت جهیزیه و بقیه هدیه ازدواج به داماد بوده است.
محبی سقف پرداخت جهیزیه و هدیه ازدواج به ازای هر زوج جوان زیرپوشش این نهاد را ۳ تا ۵ میلیون تومان برشمرد و افزود: هدف از طرح ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تامین نیاز‌های مالی نیازمندان بوده است.
وی از ارائه آموزش و مشاوره رایگان زوج‌های جوان مددجو با هدف تحکیم بنیان خانواده‌های آنان خبر داد و اضافه کرد:امسال به بیش از ۴۰۰ زوج جوان استان آموزش‌های تخصصی و مشاوره‌ای قبل، حین و بعد از، ازدواج با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون ریال ارائه شده است.
محبی از بهره برداری ۱۶ واحد مسکن مددجویی در هفته دولت با اعتبار ۳۶۰ میلیون تومان در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت:در همین مدت هم عملیات اجرایی ساخت ۴۹ واحد مسکن مددجوی با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان توانمندسازی مددجویان را از دیگر سیاست‌های کاری این نهاد حمایتی برشمرد و ادامه داد: در همین زمینه در هفته دولت ۱۰۰ طرح اشتغالزا با اعتبار ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، باغداری، صنعتی و خدماتی از محل منابع بانکی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت این نهاد به بهره برداری رسید.
وی افزود: پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به ۴۰ نفر مددجو و همچنین پرداخت ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام گارگشایی به سرپرست‌های خانوار و فرزندان مددجو و نیازمندانی از جمله بیماران صعب العلاج، بدهکاران مالی و کمک هزینه ازدواج به آن‌ها که زیرپوشش این نهاد نیستند از دیگر عملکرد امسال این نهاد است.
ارسال نظرات