مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

توسعه انفاق و همنوع دوستی و احسان و نیکوکاری از ویژگی های مهم نظام اسلامی است

از ویژگی های مهم نظام اسلامی تاکید بر توسعه انفاق و همنوع دوستی و احسان و نیکوکاری است که در این بخش نیز کمیته امداد با اجرای طرح های مبتنی بر مشارکت خیران زمینه توسعه فرهنگ دستگیری از نیازمندان را نیزفراهم می کند.
کد خبر: ۸۹۰۸۱۰۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در همایش پیاده روی صبح و نشاط روز درمحل گاوازنگ زنجان با بیان اینکه کمیته امداد قطعه‌ای از قطعات منظومه نظام اسلامی است ، گفت : ماهیت وجودی کمیته امداد  ریشه در تفکر اسلامی داردکه رسیدگی به حال نیازمندان از شاخصه های مهم فرهنگ ناب اسلام است که امروز در قالب این نهاد در جامعه عرضه می شود.

هدایت صفری افزود: از ویژگی های مهم نظام اسلامی تاکید بر توسعه انفاق و همنوع دوستی  و احسان و نیکوکاری است که در این بخش نیز کمیته امداد با اجرای طرح های مبتنی بر مشارکت خیران   زمینه توسعه فرهنگ دستگیری از نیازمندان را نیزفراهم میکند.

وی با اشاره به اینکه انفاق تکلیف دینی و اجتماعی و پیام دین برای تقویت بنیان نظام اسلامی است، اظهار داشت: انفاق پاسخگویی به فطرت سلیم انسانی است که  موجب آرامش روحی و روانی و حس رضایت مندی در انسان می شود و در تلاش هستیم از ظرفیت انفاقات در استان به نفع جامعه هدف کمیته امداد بیشترین بهره را برده و برروی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  با بیان اینکه استان زنجان به دیار غواصان دریادل شهره بوده و پایتخت شور و شعور حسینی است،  تصریح کرد: زنجان دومین قربانگاه بزرگ در جهان اسلام است و در همین راستا زمینه و پیشنه امور خیریه در این استان نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه رسیدگی به نیازمندان و توسعه کارهای خیر استان زنجان  همواره حضور پر رنگی دارند، افزود: بیش از۲۸/۵میلیارد تومان در بخش‌های مختلف توسط خیران زنجانی به منظور کمک به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته کمک شده است .

صفری با بیان اینکه راهبرد کمیته امداد در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف خود توانمندسازی و خروج آنها از چرخه فقر است ، گفت: با همراهی مسئولان ، بانکها و اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی برای جامعه هدف بیش از  2 هزار و 200 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاددر سال گذشته ایجاد شد.

صفری  با دعوت از خیران برای مشارکت در برنامه های کمیته امداد ، ادامه داد :بیش از  سه هزارو 100نفر از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان قراردارند که خیران می توانند با کفالت مادی و معنوی این گروه از جامعه هدف در برنامه های این نهاد مشارکت کنند.

وی به نیاز های موجود در خانواده های تحت حمایت نیز اشاره کرد  و گفت : بیش از 24 هزار خانوار از خدمات کمیته امداد در بخش های مختلف بهره مند هستند که از این تعداد 4 هزار و 168 مددجوی زنجانی  فاقد مسکن و یا مسکن نامناسب هستند و مشارکت خیران در خانه دار شدن این گروه از جامعه هدف بسیار راهگشا شود.

 

ارسال نظرات