در مستند"آتش به اختیار" عنوان شد

ناگفته هایی از فعالیت های فرهنگی و جهادی شهید محسن حججی

مستند"آتش به اختیار" به ناگفته هایی از فعالیت های فرهنگی و جهادی شهید محسن حججی پرداخت و گوشه ای دیگر از خدمات ارزنده شهید حججی را نمایان ساخت.
کد خبر: ۸۹۰۷۷۹۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  مستند"آتش به اختیار" کاری است از برنامه "ثریا" که به ناگفته های زندگی شهید حججی از ابعاد فرهنگی و جهادی می پردازد.

این برنامه در روز های اخیر از برنامه ثریا به روی آنتن رفت که در بخش های از آن خانوداه و دوستان شهید ناگفته های را از فعالیت های فرهنگی و جهادی شهید حججی را بیان نمودند.

در این برنامه "وحید جلیلی" از فعالان فرهنگی کشور و سید مجتبی موسوی از دوستان و همکاران فرهنگی شهید حججی در نجف آباد به ابعاد مختلفی از زندگی شهدی حججی و خاطراتی از دوران دوستی با شهید حججی پرداختند.

دوستان و آشنایان شهید در این گفتگو به ذکر خاطراتی از جنبه های مختلف زندگی شهید حججی پرداخت؛ ازدواج ، اردوهای جهادی، خادمی در سرزمین های راهیان نور ، خدمت سربازی سایر ابعاد و ناگفته های زندگی پر بار شهید والامقام شهید محسن حججی.

سید مجتبی موسوی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: شهید حججی در انتخاب محل خدمت سربازی با توجه به اینکه دوره تکمیلی بسیج را گذرانده بود می توانست در یکی از یگان های سپاه و بسیج مشغول به خدمت شود اما او می گفت باید در نقطه صفرمرز و هر جایی که به صورت اتفاقی به نامم خورد خدمت می کنم که سرانجام در نقطه صفر مرزی مشغول به خدمت مقدس سربازی گردید. وی ادامه داد:یکی از اقدامات شهید حججی در دوان خدمت سربازی در آسایشگاه این بود که یکی از کمد های خود را بعنوان کتابخانه قرار داده بود، به شکلی که انواع کتاب ها به ویژه کتاب های دفاع مقدس را به اشتراک می گذاشت ، این را همرزمان شهید بعد از شهادت وی نقل کردند .
وی تصریح کرد: علاقه شهید به کتاب و کتاب خوانی به شکلی بود که حتی زندگی خود را با کتاب آغاز کردند، در بدو آشنایی با همسرش کتاب "طوفانی دیگری در راه است" را به همسر خود هدیه می دهد که متقابلا همسر شهید "سرباز سایه های ابری" را به وی هدیه می دهد.

دوست شهیدی در ادامه به اردوهای جهادی شهید اشاره کرد و در این زمینه خاطر نشان کرد: یکی از نقاطی که شهید تمایل داشت کار کند احداث راه ارتباطی به یکی از روستا های محروم کشور بود که فراوانی در این راه نشان داد .

چند تن از اهالی یکی از روستای های کشورمان از ایل بختیاری که شهید حججی در آنجا فعالیت جهادی داشت،در این گفتگو اذعان داشتند: شهید علاوه بر فعالیت های عمرانی در مباحث فرهنگی و مذهبی ورود می کردند به گونه ای که بچه های روستا را به نماز جماعت و انجام مراسمات مذهبی ترغیب می کردند.

این اهالی روستا همگی تاکید داشتند: اعلام آمادگی خود را جهت دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها اعلام نموده و خواهان انتقام خون پاک شهید حججی هستیم.

همچنین جمعی کثیری از اهالی نجف آباد زادگاه شهید حججی بر این نکته تاکید داشتند.

همسر شهید حججی در این برنامه اظهارداشت: بیشتر کتاب های مورد مطالعه شهید با موضع دفاع مقدس بودند و یکی از کتاب های مورد علاقه شهید کتاب "هنر اهل بیت" بود.

دوست شهدی حججی در پایان در اشاره به اذن شهید در رفتن به سوریه گفت: بار اولی که شهید به سوریه اعزام شد من در جریان بودم ایشان در باره رفتن به سوریه به خانواده اطلاع نداده بود ، قصد داشت در سفر بعد از خانواده اجازه رفتن بگیرد ، یادم هست گفت اولین بار به خانه زنگ زدم و گفتم تهران در حال آموزش هستم، که بعد از برگشتن با خانواده صحبت می کند و نهایتا آن ها را به زیارت امام رضا علیه اسلام می برد در همان جا درحرم مطهر امام هشتم (ع)اذن سفر را می گیرد و پس از چندی به سوریه اعزام می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار