خبرهای داغ:
یادداشت

تولکو حجّه گئدیر؛ مسئولان فرهنگی شما بخوابید

هر چند وقت یک بار در ارومیه شاهد انتشار کتاب‌های ضددینی هستیم که انتشار آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جای بسی تعجب و تاسف دارد، حال این نوع کتاب‌ها با چه اهدافی چاپ می‌شوند؟ چه کسانی به آنها اجازه چاپ می‌دهد، جای سوال دارد.
کد خبر: ۸۹۰۶۵۴۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، هر از چند گاهی در ارومیه شاهد انتشار کتاب‌های ضد دینی هستیم که انتشار آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جای بسی تعجب دارد، حال این نوع کتاب‌ها با چه اهدافی چاپ می‌شوند؟ و چه کسانی به آنها اجازه چاپ می‌دهد؟ چگونه اجازه انتشار می‌گیرند؟ جای سوال دارد.

معلوم و مشخص است همان کسانی که اجازه انتشار این کتاب‌ها را می‌دهند یک روز از نویسنده‌ آن تجلیل می‌کنند و روز دیگر انکار می‌کنند که ما اصلا نمی‌دانستیم این نویسنده تفکر ضددینی دارد و وقتی آب از آسیاب افتاد مجددا مجوز انتشار کتاب دیگری می‌دهند با عنوانی دیگر؛ چاپ این کتاب‌ها با همان هدف از بین بردن اساس دین است و اینکه مسئولینی که به این نوع کتاب‌ها مجوز چاپ می‌دهند با علم است یا با جهل، یقینا در هر دو وجه مقصر هستند.

اخیرا کتابی در یکی از انتشارات ارومیه به زبان ترکی به نام تولکو حجّه گئدیر ( روباه به حج می رود) به چاب رسیده این کتاب هر چند در شوروی توسط یک کمونیست نوشته شده ولی ترجمه فارسی آن برای اولین بار در ایران و ارومیه زیر چاپ رفته است کتابی که با فتنه‌ها و نقشه‌های شیطانی نوشته شده و از توهین به دین و روحانیت هیچ ابایی ندارد، یقینا با اهداف از پیش طراحی شده دشمن به چاپ رسیده است و قطعا پشتیبانی انتشار این نوع کتاب‌ها افکار ضددینی است که از این نوع چاپ‌ها حمایت می‌کند و به دنبال استحاله کامل جامعه اسلامی است.

انتشار این گونه کتاب‌ها به زبان کودکان و در قالب ادبیات کودک نشانگر یک جنگ تمام عیاری است که دشمن آغاز کرده است و از خواب و غفلت مسئولین استفاده می‌کند تا به دنبال آن تردید در باورهای دینی نسل جدید ایجاد کند.

مولا علی علیه‌السلام 1 هزار و 400 سال قبل به مسئولین حکومت اسلامی توصیه می‌کند که؛ «وَ مَن نامَ لَم یُنَم عَنه» یعنی هرکس غفلت کند یقین بداند دشمن او غفلت نکرده است ولی ظاهرا علیرغم این توصیه‌ها گوش مسئولین بدهکار نیست و میدان را برای ابتذال و سستی اعتقادات فراخ گذاشته‌اند.

نویسنده این کتاب تلاش می‌کند مرزهای ایمان را مورد تهاجم قرار دهد و مرزبانان این ایمان را ترور کند؛ در مرحله اول روحانیت را مورد هجوم قرار می‌دهد که اگر نوع توهین قبیح نبود گوشه‌ای از آن را در اینجا ذکر می‌کردیم لکن ادب اجازه نمی‌دهد.

در مرحله دوم همان‌گونه که از نام کتاب پیدا و آشکار است از یک واجب دینی یعنی حج ابراهیمی تقدس‌زدایی می‌کند و با شکستن حریم‌ها و توهین به حج آن را به سخره می‌گیرد و این‌ها همه مقدمه است تا امروز حج را فردا به طور کلی دین مبین اسلام را بین مردم تقبیح کرده و از آن تقدس‌زدایی کنند.

اگر مسئولین ما از خواب غفلت بیدار نشوند و درمانی بر دردهای این چنینی نیابند به زمانی بازخواهیم گشت که دیگر برای دین مرزی باقی نخواهد ماند.

به قلم؛ مهدی شاهی‌‌زاده علیار

 

ارسال نظرات