نماینده ولی فقیه در استان کردستان؛

حرکت راهیان نور باعث رونق صنعت گردشگری شده است

آیت الله حسینی شاهرودی بیان کرد: استان کردستان با وجود شهدای پیشمرگ مسلمان کرد و یادمان های شهدا تاثیر خاصی در زیر ساخت های اقتصادی و فرهنگی داشته است. حرکت راهیان نور باعث ایجاد امنیت پایدار، بهبود وضعیت اقتصادی، رونق صنعت گردشگری و تقویت بازار کار شده است.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۰۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به نقش کلیدی روحانیون در عرصه دفاع مقدس، بیان کرد: نقش روحانیت همواره در اوایل انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن نقش ویژه و برجسته بوده است. در حرکت راهیان نور روحانیت بعنوان مروج مسائل و اعتقادات دینی بوده و باعث تبلور ارزش اسلامی و دفاع مقدس شده‌اند.

وی تصریح کرد: روحانیت نقش تطبیق ارزشهای دینی و انقلاب را برعهده دارند که این باعث وجود بستری مناسب جهت ترویج و تاثیری گزاری مسائل فرهنگی اعتقادی در وحدت بین شیعه و سنی می شود. تحولی که در انسان توسط پیامبر اکرم(ص) شکل گرفت و با وجود پر برکت حضرت امام راحل این تحول گسترش یافت و نتیجه آنها جانفشانی و رشادت رزمندگان اسلام جهت حفظ مملکت اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از نقش راهیان نور در وحدت بین شیعه و سنی گفت و افزود: برای افزایش وحدت بایستی ارتباط بین دو طرف بیشتر شود، هرچه که ارتباطات بیشتر و مداوم تر شود باعث آشنایی طرف مقابل و روحیات و اعتقادات می شود این کار فقط با حرکت راهیان نور شکل می گیرد.

وی در ادامه افزود: بیشتر اختلافات بین مذاهب شیعه و اهل تسنن در اثر ناآگاهی و عدم شناخت طرف مقابل است ولی با حضور زائرین شهدا در قالب راهیان نور و مشاهده کردن مظلومیت استان کردستان و شهدای پیشمرگ مسلمان کرد؛ باعث از بین رفت تفکرات و اختلافات غلط می شود در کل ارتباط نزدیک در حرکت راهیان نور باعث تبادل فرهنگ و از بین رفتن ذهنیت های منفی دو طرف می شود.

آیت الله سیدمحمد حسینی هاشمی اشاره به تاثیرگذاری راهیان نور در اقتصاد و امنیت کردستان کرد و گفت: توجه به راهیان نور غرب و شمال غرب کشور خیلی دیر صورت گرفت ولی با این زمان کم تاثیراتی خاص و قابل توجهی در استان کردستان صورت گذاشت. استان کردستان با وجود شهدای پیشمرگ مسلمان کرد و یادمان های شهدا تاثیر خاصی در زیر ساخت های اقتصادی و فرهنگی داشته است.

وی بیان کرد: حرکت راهیان نور باعث ایجاد امنیت پایدار، بهبود وضعیت اقتصادی، رونق صنعت گردشگری و تقویت بازار کار شده است.

آیت الله هاشمی از نقش رسانه ها در انعکاس حماسه راهیان نور گفت: رسانه های ملی و استانی در بحث راهیان نور و معرفی شهدا اقدامات خوبی انجام داده اند ولی قابل قبول نیست چرا که شان شهدای این استان بیشتر از این همه اقدامات بوده است. خوشبختانه امروزه زمینه مناسبی و منابع سرشاری جهت نشر معارف جنگ در کردستان وجود دارد و اهالی رسانه بایستی به معرفی مجاهدات ها و رشادت های شهدای پیشمرگ مسلمان کرد بپردازند.

وی اظهار داشت: جهت نشر ارزشهای دفاع مقدس بایستی از تمامی ظرفیت های موجود در استخراج معارف، زندگینامه و خاطرات شهدا، معرفی شهدای بومی و غیر بومی منطقه از جمله شهدای روحانی اهل تسنن استفاده شود. یکی از ظرفیت های معرفی شهدا بوسیله این رسانه ی جهادی می باشد که با معرفی یادمان های شهدا و معرفی شهدای شاخص منطقه می تواند نقش بسزایی در این عامل داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی از رسانه هایی که در حوزه راهیان نور کارهای بسیار خوب و ارزنده ای انجام داده است مرکز جهاد رسانه ای شهید رهبر می باشد که انصافا و حقاً با تولیدات تصویری و صوتی و همچنین تولید اخبار در خصوص استان کردستان توانسته رویکرد فکری جدیدی در سطح کشور ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان توصیه به مردم و مسئولین کشور داشت و گفت: شهدا این مرز بوم بر ما حق دارند و بایستی با تلاش و کار مجاهدانه در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این حق را ادعا کنیم. امنیت و عزت کنونی کشور مدیون خون های پاکی است که جهت حفظ اسلام ریخته شده است و این خون ها بایستی با فرهنگ و روحیه مردم آمیخته شود که یک کشور متحد و قدرتمند را شکل دهد. از کلیه مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی تقاضا دارم که تقوا، عمل شهدایی را پیشه کار خود قرار دهند و با اقدام و عمل انقلابی بتوانند نقشی در رشد و شکوفایی سرزمین و حکومت مقدس اسلامی ایران داشته باشند.

ارسال نظرات