مسئول ستاد اقامه نماز اردکان:

بیش از 150 باب مسجد در شهرستان اردکان وجود دارد/ مسجد محل تکامل و تعالی بشر است

مسئول ستاد اقامه نماز اردکان ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: در شهرستان اردکان بیش از 150 باب مسجد وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۰۵۹۶۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین حاجی اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد اظهار داشت: خداوند از ابتدای خلقت بشر، هدف عبادت را برای او در نظر گرفت و برای عبادت خودش مکان‌های خاصی را تعیین کرد که ما امروز به عنوان مسجد می‌شناسیم.
وی افزود: خداوند حتی قبل از آفرینش انسان عبادتگاه او یعنی زمین کعبه را خلق کرد که امروز خانه خدا به عنوان مهمترین مسجد شناخته می‌شود.
مسئول ستاد اقامه نماز اردکان گفت: مسجد محل تکامل و تعالی بشر است و به همین خاطر همیشه در مقابل این عبادتگاه‌ها مخالفین سرسختی نیز وجود داشته است که به دنبال تسلط بر بندگان خدا هستند.
وی گفت: استکبار غده‌ای سرطانی به نام اسرائیل را در قلب سرزمین‌های اسلامی پرورش داد تا به مبارزه با خداوند و مکتب اسلام و سرچشمه این مکتب یعنی مساجد بپردازد لذا آن‌ها مساجد را به عنوان اولین پایگاه اسلام هدف قرار دادند.
حاجی اسماعیلی افزود: رژیم صهیونیستی به عنوان دستی که از آستین استکبار بیرون می‌آید درصدد محو دین الهی اسلام است و برای از بین بردن عزت، اقتدار، عظمت و شوکت مسلمین به سراغ مساجد مسلمانان رفت.
وی گفت: تا مسجد به عنوان مرکز و محور مسلمانان است مبارزه با آن‌ها مشکل است و امروز مسجدالاقصی به عنوان معشوق همه مسلمانان است و تا بیرق این مسجد در سرزمین فلسطین برقرار است تسلط دشمن بر اسلام امکان ندارد، زیرا مسجد محل اتحاد و پیوند مردم و مظهر اقتدار و عزت مسلمانان است.
این مقام مسئول اظهار داشت: دشمنان از راه‌های مختلف مانند آتش زدن مسجد، حفاری‌های بی مورد، تعطیل کردن نماز جماعت و اذان گفتن، محدود کردن حضور افراد و گذاشتن شرط سنی برای حضور در مسجدالاقصی به دنبال این هستند که این پرچم عالم اسلام را که در قلب سرزمین‌های اشغالی برافراشته شده است را پایین بیاورند.
وی گفت: حادثه هتک حرمت و به آتش کشیدن مسجدالاقصی در همین راستا توسط استکبار و برای رسیدن به اهداف شوم آن‌ها صورت گرفت که البته این جسارت موجب اعتراضات گسترده مسلمانان در دنیا و بوجود آمدن انتفاضه‌های مختلف در فلسطین شد.
وی اظهار داشت: نقش مساجد واقامه نماز در پیشگیری از وقوع جرائم در جامعه غیر قابل انکار است. آمار‌های رسمی نشانگر پایین بودن سطح وقوع جرائم وبزهکاری‌های اجتماعی در استانهاوشهرستان‌هایی که به حسب جمعیت، بیشترین تعداد مساجد واماکن مذهبی را دارا هستند، میباشد و این نشان از تاثیر مثبت مسجد ونماز در حفظ سلامت اخلاقی وکنترل مفاسد اجتماعی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان گفت: مساجد به عنوان بهترین ومقدس‌ترین مکان‌های روی زمین است که به جرأت میتوان ادعا کرد که هیچگونه بدآموزی درآن وجود ندارد و هیچ نکته منفی را نمی‌توان در فضای معنوی وقدسی مساجد پیدا کرد.
وی افزود: نقش وکارکردمساجد از دیر باز نه فقط بعنوان محل برپایی نماز یا اقامه جماعت، بلکه به عنوان مرکز آموزش‌های اسلامی ونشر فرهنگ ومعارف عالیه اسلام وتشیع، بسیار بارز وروشن بوده استوحضور ائمه جماعات که نقش هدایتگری ومعلم دینی مردم را ایفا میکنند، کارکردی بس عظیم ومؤثر در اعتلای روح معنوی واخلاقی نمازگزاران داشته وفرهنگ اصیل اسلامی از این مساجد به سمت جامعه سرازیر گشته وحتی کسانی را که کمتربه مسجد میروند نیز تحت تأثیر مثبت خود قرار میدهد.
حاجی اسماعیلی گفت: تقویت جایگاه مساجد در اسلام جزء اهداف مهمی است که قرآن کریم نیز به آن اشاره فرمود: ه وآن راجزء عمران وآبادانی مساجد برشمرده است (انمایعمر مساجدالله من آمن بالله والیوم الآخر).
وی افزود: مساجدپایگاه اصلی فعالیت‌های مسلمانان در تمامی اعصار بوده اندو ما نباید از این ابعاد و کارکرد‌ها غافل بمانیم چرا که در آن صورت از توان بالای تبلیغی مساجد، بهره کافی را نبرده خود را محروم و اسلام را متضرر ساخته ایم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان گفت: در دوران قبل وپس از انقلاب اسلامی، مساجد به عنوان اصلی‌ترین جایگاه تبلیغ و تبیین احکام اسلامی نقش بی بدیلی را درسیر مبارزات انقلابی علماء وفعالین ضد رژیم شاهنشاهی واستمرار انقلاب از مقطع جنگ تحمیلی تا امروز ایفا نموده ودر سایر بلاد اسلامی نیز این نقش قابل مشاهده است.
وی خاطرنشان کرد: نقشی که واعظان و روحانیون مساجد در امر تبلیغ دین ایفا می‌کنندازقبیل بیان احکام شرعی، بیان سیره ائمه اطهار، بررسی مسائل روز، توجیه کردن مردم نسبت به شبهات القاء شده توسط دشمنان، اندرز دادن و دعوت مردم به تقوا، تفسیر و شرح قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و ادعیه دیگردر هیچ مجمع، انجمن وگردهمایی قابل اجرا نیست.
حجت الاسلام حاجی اسماعیلی گفت: در شهرستان اردکان به عنوان یک شهر مذهبی بیش از ۱۵۰ باب مسجد وجود دارد که این تعداد بالای مسجد به حسب جمعیت خود ظرفیت بسیار خوبی در جهت انجام اقدامات فرهنگی دارد.
وی افزود: سلامت روحی و اخلاقی مردم و رشد فرهنگی مردم شهرستان اردکان ناشی از وجود مساجد متعدد، روحانیون فعال، علمای بزرگوار و فعال بودن مساجد است.
مسئول ستاد اقامه نماز اردکان گفت: بیش از ۷۰ مسجد فعال در این شهرستان وجود دارد که برنامه‌های مختلفی نظیر برپایی نماز جماعت، مراسمات مناسبتی، جلسات قرآن، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و بزرگداشت ایام الله در آن‌ها اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: متأسفانه در برخی از این مساجد نماز جماعت صبح اقامه نمی‌شود که با تلاش‌های انجام شده است درصدد آن هستیم در تمامی این مساجد نماز جماعت در همه اوقات اقامه شود.
ارسال نظرات