یک مخترع بسیجی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

اختراع دستگاهی برای کاهش مصرف آب در کشور/ هیچ حمایتی از ما نمی شود

جهرمی گفت: این دستگاه کاهش مصرف آب به نفع کشورمان است و برای اجرایی شدن این طرح به حمایت نیاز داریم.
کد خبر: ۸۹۰۴۷۳۵
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

 

محسن منقسم جهرمی مخترع و نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: بنده به خاطر اختراعی که داشتم در جشنواره ایده های برتر شهرداری شیراز برگزیده شدم اما متاسفانه کسی حمایتی برای اجرا شدن آن از من نکرد .

وی با بیان این مطلب افزود: در اثر مصرف آب از مخزن برای شرب هزینه بسیار هنگفتی ایجاد می شود . ما برای حمام کردن و یا شستشو و مصارف دیگر از آب شرب استفاده می کنیم و بعده هم این آب به فاضلاب می رود. این مسئله دغدغه من شد و دستگاهی اختراع کردم که آب خروجی از حمام و یا آشپزخانه که ایجاد می شود تصفیه و میکروب زدایی شود و به عنوان آب غیر شرب از آن استفاده کنیم این کار هزینه ها را تا حد خیلی زیادی کاهش خواهد داد.

این مخترع بسیجی بیان داشت: از آب غیر شرب آن می توان برای آب دادن به درختان، برگشت آب به فلاش تانک و شستشو حیاط و پارکینگ استفاده کرد. هزینه اجرای این پروژه هم بسیار پایین هست بنده به هر جایی که می توانستم مراجعه کردم اما هیچ کس پشتیبانی از طرح نمی کند.

جهرمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر همه ما دغدغه کاهش مصرف آب را داریم اگر مسئولان می دانند که این طرح برای مملکت مفید است و تاثیرگذار است در کل کشور اجرایی کنند.

وی یادآور شد: برای تصفیه آب مخزن هر محله ای هزینه بسیار زیادی انجام می شود که ما به راحتی با آب شرب دوش می گیریم و بعد هم به فاضلاب می رود و اگر این آب به داخل زمین نفوذ نکند به مرور زمان نشست می کند چون خاک پوک می شود و باعث نشست زمین می شود به همین دلیل اگر آب غیر شرب را به باغچه شستشو پارکینگ و غیره اعمال کنیم به داخل زمین رفته و از نشست در دراز مدت جلوگیری می کند.

این نخبه بسیجی تصریح کرد: این دستگاه کاهش مصرف آب به نفع کشورمان است و برای اجرایی شدن این طرح به حمایت نیاز داریم. خیلی ها از اجرایی شدن این طرح ها می ترسند و هیچ کس پذایرای ما نیست و همین باعث سرخوردگی ما می وشد اگر مسئولان حمایت کنند ما طرح های دیگری را هم دنبال خواهیم کرد.

 
ارسال نظرات