خبرهای داغ:

رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در تبریز معرفی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در تبریز گفت: دانشگاه علمی کاربردی پا را فراتر گذاشته و با پیوند مباحث نظری، عملی و ایجاد مهارت در دانشجویان و توزیع عادلانه فرصت‌های مهارت‌آموزی و گسترش زیرساخت‌های آموزشی نیازهای جامعه را رصد کرده و براساس آن آموزش را ساماندهی و مسیر تعالی کشور را هموارتر می سازد.
کد خبر: ۸۹۰۴۵۷۱
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور افزود: این دانشگاه یک کارگاه عملی مهارت‌آموزی است و مباحث علمی و کاربردی را در کنار هم دنبال می کند و اگر بخواهیم شاهد پیشرفت و خلاقیت در عرصه‌ فرهنگ و هنر بوده و بزرگان و آینده‌سازان این حوزه را تربیت نماییم باید به بحث آکادمیک کردن فرهنگ و هنر اهمیت بیشتری بدهیم.

محمدپور با اشاره به پیشینه غنی آذربایجان در عرصه ی فرهنگ و هنر اظهارداشت: تاریخ هنری آذربایجان سرشار از افتخارات و بزرگان بی شماری است که مکتب ساز و سبک آفرین بودند و این گذشته پرافتخار، نیازمند اهتمام بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر و میراث سازی در زمان کنونی است تا هنرمندان فرهیخته ای تربیت شوند.

وی افزود: با توجه به وجود هنرستان میرک با قدمتی صد ساله در این شهر، و همچنین بزرگان فرهنگ و هنر ایران در این خطه، رسالت دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر دوچندان شده و می بایست تمهیداتی برای تعالی و بالندگی بیش از پیش فرهنگ و هنر استان داشته باشد.

در این آیین همچنین دکتر قالیچی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان طی سخنانی خاطرنشان کرد: در سال های پس از انقلاب فرصت مناسبی برای تحصیل در مراکز آموزش عالی ایجاد شده و می بایست این امر را قدر دانسته و از آن بهره جوییم.

وی دانشگاه های علمی کاربردی را از متولیان اصلی آموزش مهارت در تحصیلات عالیه عنوان کرد و گفت: کیفی گرایی در دانشگاههای علمی کاربردی از اولویت های اصلی این دانشگاه است و امیدواریم با یک برنامه ریزی منسجم بتوانیم به این هدف مهم دست یابیم.

در این آیین از زحمات و تلاش های دکتر احد عبادی قدردانی و حکم ریاست خانم دکتر علوی به دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان به وی اعطا شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها