مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی در گفتگو با «بسیج»:

قلم شبهه دارای قدرتی بالایی است/ بالابردن توان علمی طلاب در برابر قدرت شبهه

حجت الاسلام سجادی گفت: قلم شبهه دارای قدرتی بالایی است و بر طلاب لازم است تا قدرت تحقیق و توان علمی خود را افزایش دهند.
کد خبر: ۸۹۰۴۰۰۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی سجادی دبیر گروه فقه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم و مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی و پاسخگوی حرم حضرت معصومه(س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص شبهات سازمان یافته در فضای مجازی گفت: سرعت را از ویژگی مهم عصر حاضر دانست و قلم شبهه را دارای قدرتی بالا بیان و بر لزوم بالا بردن قدرت تحقیق و توان علمی طلاب تاکید کرد.

حجت الاسلام سجادی با بیان اینکه مرکز ملی پاسخگویی سایت مرکز ملی، با 300 الی 400 طلبه در 7 رشته تخصصی فعالیت دارد اظهار کرد: مرکز ملی دارای متنوع ترین ابزارهای پاسخگویی شامل پیامک، تلفن، فضای مجازی است و روزانه و به صورت 12 ساعت مشغول پاسخگویی به سئوالات و شبهات مردمی است.

سجادی افزود: مرکز ملی آنلاین نیز با حدود 80 کارشناس آنلاین حتی در ایام تعطیل این فعالیت را انجام می دهد و از ابتدای سال 96 تاکنون حدود 50000 گفتگو را پوشش داده است.

وی خاطر نشان کرد موسسه حضرت ولی عصر(عج) تحت اشراف آیت الله حسینی قزوینی و شبکه جهانی ولایت بهترین شبکه های پاسخ به شبهات وهابیت است و سایت پرسمان نهاد مقام معظم رهبری(مدظله) نیز پاسخگوی پرسش های دانشجویان و طلاب است.

مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگویی با تاکید بر اینکه در این فضای وسیع باید طلاب فعالیت بیشتری داشته باشند عموم مخاطبین خود را به مطالعه قوی دروس و تسلط بر مسائل فقهی و اعتقادی توصیه کرد.

دبیر گروه فقه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم مراجعین به این سایت را مذاهب ساختگی مانند بهائیت، وهابیت، مدعیان مهدویت و شیطان پرستان عنوان کرد و گفت: طلاب باید قدرت علمی خود را افزایش دهند و از طرف دیگر حسن برخورد خود را نیز در برابر شبه افکن بالا ببرند تا بتوانند به این گروه های متعدد پاسخ دهند.

حجت الاسلام سجادی حسن برخورد و توانایی علمی را از مهارت های مهم در پاسخگویی عنوان کرد و این موارد را جزئی از پاسخ برشمرد و گفت: گاهی شبهات ناشی از مشکلات عاطفی است و پاسخگو باید با سکوت طرف مقابل را بشناسد تا بتواند پاسخی قانع کننده برای وی داشته باشد.
ارسال نظرات