لودر خورشیدی «هیزی کوردستان» توسط دو مخترع کردستانی اختراع شد

لودر خورشیدی و هیدرولیکی «هیزی کوردستان» ساخت دو جوان کردستانی اهل سنندج بنام حمید صمدی و امید زندی است که برای نخستین بار خودرویی صنعتی که با انرژی خورشیدی کار می کند ساخته شده است و نمونه مشابه خارجی ندارد
کد خبر: ۸۹۰۲۳۱۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان به نقل از کرددانش، لودر خورشیدی و هیدرولیکی «هیزی کوردستان» ساخت دو جوان کردستانی اهل سنندج به نام حمید صمدی و امید زندی است که برای نخستین بار خودرویی صنعتی که با انرژی خورشیدی کار می کند ساختند که نمونه مشابه خارجی ندارد.

 

حمید صمدی با 34 سال سن و امید زندی با 32 سال سن دو جوان کردستانی هستند که با وجود اینکه دیپلم هستند توانسته اند چندین اختراع را به ثبت برسانند که حتی نمونه مشابه خارجی ندارند.

 

این دو جوان کردستانی که از اول دبستان تا امروز با هم دوست هستند در زمینه لوازم خانوادگی و برق کار می کردند و امروز توانسته اند لودر خورشیدی و چند اختراع دیگر را به ثبت برسانند.

 

حمید صمدی اظهار داشت: با همکاری مخترع و دوست بزرگوارم امید زندی موفق به طراحی و ساخت این لودر شده ایم و نام آن را هیزی کردستان یعنی قدرت کردستان گذاشته ایم چون در حین نداشتن سر و صدا، قدرتمند و کارآمد است.

 

وی با بیان اینکه این لودر توانایی بلند کردن یک تن وزن را دارد گفت:  حدود یک سال وقت برای ساخت آن صرف کردیم و حدود 14 میلیون تومان نیز هزینه صرف خرید ادوات و لوازم های آن و رفع خطاها و دوباره طراحی آن شده است.

 

این مخترع سنندجی ادامه داد: این لودر نمونه خارجی ندارد و برای معابر و جاهای تنگ و کوچه های باریک بهترین استفاده را دارد و در مکان های صنعتی هم می توان از آن بهره مفید و کافی را گرفت.

 


حمید صمدی افزود: من و دوستم همیشه توانایی انجام ساخت چنین چیزهایی را داشتیم اما نیاز به جرقه ای داشتیم که سال گذشته زمانی که بخاطر طراحی چند المان شهری از طرف صدا و سیما مرکز کردستان دعوت شدیم, همین دعوت باعث ایجاد انگیزه ای در من و دوستم شد که توانایی هایمان را به همگان نشان دهیم.

 

این مخترع کردستانی گفت: بعد از آن دعوت صدا و سیما ما خود را باور کردیم و شروع بکار کردیم که خوشبختانه امروز توانسته ایم جدای از لودر خورشیدی 5 دستگاه دیگر بسازیم که هیچکدام نمونه مشابه خارجی ندارد از جمله شهربازی, ماشین کوبنده خودشارژ که بدون هیچگونه باتری کار میکند و جت اسکی 12 وات بچگانه.

 

وی گهواره هوشمند بچه را از دیگر اختراعات خود عنوان کرد و گفت: این دستگاه کاملا هوشمند است و با بچه در گهواره صحبت میکند, صدای مادر را ضبط و در مواقع لازم این صدا را پخش میکند, بچه را آرام تکان میدهد بطوری که خواب راحتی می کند و این دستگاه نیز نمونه مشابه خارجی ندارد.


حمید صمدی تصریح کرد: یکی دیگر از اختراعات ما  دستگاه هوادهی چمن است که رشد چمن را ۵ برابر سریعتر میکند و از هدر رفتن حتی یه قطره آب هم جلوگیری میکند, این دستگاه که نمونه خارجی آن یک میلیارد تومان قیمت دارد کاربردش در تمام فضاهای سبز شهری و تمام ورزشگاه های فوتبال است که ما با هزینه ای خیلی کمتر از نمونه خارجی آن در حال ساختش هستیم.

 

وی هدف نهایی خود و دوستش را تولید انبوه اختراعات خودشان و ایجاد اشتغال برای استان عنوان کرد و گفت:  با توکل به خدای بزرگ حتما به تولید انبوه هم در خاک کردستان خواهیم رسید و من فراتر از آن به صادرات محصولاتمان به خارج کشور فکر میکنیم.

 

وی از حمایت ویژه سازمان پارک ها و فضای سبز و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نهایت تشکر را کرد و گفت: مرکز رشد دانشگاه ازاد سنندج به حق از ما حمایت کرد, هم ما را راهنمایی کردند, هم راه را برای ما باز کردند و هم حمایت مالی کردند بنابراین جا دارد از ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و هم مدیر مرکز رشد این دانشگاه نهایت تشکر را داشته باشیم.

 

این جوان کردستانی تاکید کرد: داشتن علم و سواد خیلی مهم و تاثیرگذار است, من و دوستم خیلی از اوقات به این علم و تخصص نیاز داشتیم و مجبور شدیم از اساتید و صاحبان فکر و اندیشه در راستای رسیدن به هدف های خود راهنمایی و مشاوره بگیریم پس از جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی که امروز بیکار هستند توصیه میکنم که آنها به دلیل درسی که خوانده اند هزاران برابر بهتر از ما میتوانند در این حوزه ورود پیدا کنند و موفق شوند فقط لازم است از یک جایی شروع کنند و به تلاش خود ادامه دهند.

 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات