جشن بزرگ نفس در یاسوج برگزار می شود

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بزرگترین جشن اهدای عضو جنوب کشور یازدهم شهریور در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۷۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
امین الله بابویی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری افزود: این جشن تاکنون در چهار استان کشور برگزار شده است و استان ما پنجمین استان است.

بابویی بیان داشت: معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی نوپا است و امید است این واحد برای مردم شناخته شده و وظایف آن برای مردم مشخص شود.

بابویی بیان داشت: وظیفه ذاتی معاونت اجتماعی آگاهی بخشی و افزایش سطح سواد سلامت است، که رسانه ها در گسترش آن نقش مهمی دارند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: سلامت چهار بعد دارد، که در سال های گذشته به  ابعاد جسمی، روانی و معنوی توجه می شد و حوزه اجتماعی مغفول مانده بود که در دولت یازدهم و با توجه به آسیب های اجتماعی و مسائل مختلف،  این حوزه نیز با هدف گذاری های مشخص ایجاد شد.

بابویی با اشاره به فعالیت سمن ها، از فعالیت ۱۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت  استان خبر داد و افزود: هدفگذاری برای افزایش این تعداد تا پایان سال به ۲۵ سمن انجام شده است.

بابویی گفت: ۵ حوزه دبیرخانه شورای سلامت استان، سازمان های مردم نهاد، دبیرخانه کارگروه آسیب های اجتماعی در حوزه های هدف، حوزه عوامل اجتماعی موثر در سلامت و حوزه خیرین سلامت از جمله حوزه های هدف گذاری شده معاونت اجتماعی است.

وی ظرفیت خیرین سلامت را یک حوزه مناسب برای بهبود و توسعه  وضعیت سلامت استان دانست.

بابویی با اشاره به روز خبرنگار تصریح کرد: کار خبرنگاری کاری سنگین است و خبرنگاران توانایی بالایی در آگاهی بخشی به جامعه دارند.

ارسال نظرات