حسن پور در گفتگو با«بسیج» مطرح کرد

احیای نماز اول وقت مهمترین برنامه بسیج اصناف برای اسلامی شدن بازارهای کشور

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: سازمان بسیج اصناف این کار را در دستور کار گذاشته و خوشبختانه در برخی پاساژ ها و بازارها نیز کار پخش اذان و تعطیلی بخشی از مغزه های کسبه بازار انجام شده است.
کد خبر: ۸۹۰۰۵۵۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با برنامه های این سازمان برای اسلامی کردن بازارهای کشور اظهار داشت: اسلامی شدن بازار های کشور به مولفه های زیادی نیاز دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: همه دستگاه ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند. آموزش و پرورش، مراکز آموزشی و دانشگاه ها می توانند دانش آموزان و دانشجویان را با مجموعه بازار و کسب و کار آشنا کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: در بازارهای قدیمی حوزه های علمیه وجود دارند که می توانند موثر باشند و به ما کمک کنند.

حسن پور خاطر نشان کرد: بسیج اصناف نیز در این موضوعات شروع به کار کرده است. احیای نماز اول وقت در بازار مهمترین مولفه ما برای اسلامی کردن بازار است. در این رابطه باید بررسی کرد چرا کاسبی که صدای اذان را می شنود نماز نمی خواند. آیا مشکل فرهنگی است یا امنیتی و یا اینکه روحانییون نتوانسته اند با جوانان و مجموعه ارتباط خوبی بگیرند. لذا اگر همین نماز اول وقت در بازار را در اولویت قرار دهیم می توانیم موانع را شناسایی کنیم.

حسن پور تصریح کرد: سازمان بسیج اصناف این کار را در دستور کار گذاشته و خوشبختانه در برخی پاساژ ها و بازارها نیز کار پخش اذان و تعطیلی بخشی از مغزه های کسبه بازار انجام شده است.


ارسال نظرات