خبرهای داغ:
با حضور معاون وزیر؛

مرکز خدمات جامعه سلامت روستای خشکناب هریس افتتاح شد

روز گذشته مرکز خدمات جامع سلامت روستای خشکناب هریس با حضور معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد
کد خبر: ۸۹۰۰۲۴۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت  در این آئین گفت: احساس مسئولیت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز زمینه ساز پیشرفت مناطق محروم و روستایی در شهرستان هریس شده است.
سیدعلی صدرالسادات افزود: همکاری و مسئولیت شناسی اهالی خود منطقه نیز نقش مهمی در توسعه و پیشرفت آن داشته و امید است مرکز خدمات جامع سلامت پاسخگوی نیاز و برطرف کننده ی مشکلات مردم منطقه باشد.
فرماندار هریس نیز در این آئین گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات چشمگیری در این منطقه انجام شده است و با تکیه بر رویکردهای طرح تحول سلامت و به همت شبکه ی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیمارستان امام حسین(ع) و مرکز خدمات جامع سلامت در هریس افتتاح شد.
صابر تقویمی با اشاره به برخی مطالبات مردمی در حوزه ی درمان در این شهرستان افزود: تجهیز بیمارستان اعم از کادر درمانی، فعال شدن اتاق جراحی و مستقر شدن پزشکان متخصص از جمله مطالبات مردم هریس است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان هریس نیز در این مراسم گفت: پس از اجرای طرح تحول سلامت 14 خانه بهداشت در سطح این شهرستان افتتاح شد و افتتاح چهار مرکز بهداشت و درمان، ستاد مرکز بهداشت و 2 پایگاه اورژانس 115 از جمله پروژه های در حال احداث در این شهرستان است.
مهامین با اشاره به احداث مرکز خدمات جامع سلامت افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت 2 هزار و 800 مترمربع با زیربنای 530 متر مربع با بیش از هشت میلیارد و 100 میلیون ریال(شامل ساخت و تجهیز) احداث شده است.
وی اظهار کرد: کادر پزشکی این مرکز شامل پزشک خانواده، ماما، داروخانه، مربیان و بهورزان است که 2 هزار و 400 نفر جمعیت 5 روستای هیق، خانقاه، نوجه ده، اندیس و خشکناب را تحت پوشش قرار می دهد.
در این آئین مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر صدرالسادات از بیمارستان 64 تختخوابی امام حسین (ع) هریس بازدید کردند.
بیمارستان 64 تختخوابی امام حسین (ع) هریس که حدود 200 میلیارد ریال اعتبار برای احداث آن صرف شده است، در آینده ی نزدیک به بهره برداری می رسد.
این بیمارستان با زیربنای هشت هزار و 500 مترمربع دارای بخش اورژانس، درمانگاه تخصصی، آزمایشگاه، داروخانه، بخش همودیالیز، رادیولوژی، زایمان، بخش مراقبت از نوزادان، سه اتاق عمل و پانسیون پزشکان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها