مسوول بسیج دانشجویی استان قم در گفت‌‌وگو با «بسیج» مطرح کرد

مخالفت برخی مسوولین با اقدامات بسیج دانشجویی

برخی مسئولین از جمله استانداری در جلسات علنا عنوان می‎کنند که دانشگاه‎ها در برنامه‎های اجرایی خود از سخنرانانی باید دعوت شود که از برجام دفاع کند.
کد خبر: ۸۹۰۰۱۶۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
داود محبی مسوول بسیج دانشجویی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج پیرو اقدامات سیاسی بسیج دانشجویی استان قم  عنوان کرد:امسال چون سال انتخابات بود، رویکرد همه برنامه‎ها و جلسات تبیین تا زمان انتخابات به این سمت بود و در این راستا چهار دوره برگزار کردیم که ویژه شورای بسیج بود که یکی از پایه های آن نیز بحث جریان شناسی و مباحث سیاسی و بصیرت افزایی است.

محبی در ادامه به دیگر برنامه‏های بسیج دانشجویی استان قم اشاره کرد و گفت: برنامه دیگرما سرکشی دانشگاه به دانشگاه بود که مستقیما ورود می کردیم و خودمان یک روشنگری سیاسی را در دانشگاه ها داشتیم که توضیح دادن مسائل و بررسی خود دانشگاه بود، چند برنامه سخنرانی نیز در مساجد برگزار کردیم.
 
وی با اشاره به مخالفت‎های برخی مسئولین از جمله استانداری با برخی برنامه‎های برگزار شده در بسیج دانشجویی مانند روز 16 آذر بیان کرد: در جلسات علنا عنوان می‎کنند که دانشگاه‎ها در برنامه‎های اجرایی خود از سخنرانانی باید دعوت شود که از برجام دفاع کند و اگر زمانی به این صورت نبود به صورت اعتراضی این مطلب را عنوان می‎کردند از جمله در 16 آذر از شخصیت‎های مطرحی چون آقای ذوالنور و آقای نبویان دعوت شد که  صدای اعتراض معاون سیاسی امنیتی استانداری درآمد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم با بیان اینکه مسئولین دانشگاه اجازه هیچ کار سیاسی و دعوت از سخنرانی را در زمان انتخابات به ما نمی‏دادند اظهار داشت: برگزاری مجلس ترحیم ملی، کمپین احمدی روشن، کمپین شهید طهرانی مقدم، کار به صورت میدانی در بیرون دانشگاه و.. برنامه‎هایی بود که در این ایام انتخابات برگزار شد.

محبی در خاتمه با اشاره به برنامه‎های اخیر بسیج دانشجویی گفت: یک دوره دوروزه ویژه مسئولین و شورای حوزه بسیج دانشجویی و گروه های جهادی برگزار شد که در این دوره افراد با مباحث جریان شناسی و لزوم کار تشکیلاتی و رسالت‎های بسیج دانشجویی از منظر مقام معظم رهبری آشنایی یافتند  و دو کارگاه عملی و تریبون آزاد نیز برگزار شد، ضمن اینکه برگزاری دوره خط امام که سمت و سوی جریان شناسی دارد و برگزاری دیگر دوره‎ها از برنامه‎های آتی بسیج دانشجویی است که با آموزش دانشجو و ارائه الگو به آنها سعی داریم دانشجویان با مبانی انقلاب اسلامی و مسائل سیاسی آشنایی پیدا کنند و سطح بصیرتی آنها افزایش یابد.
ارسال نظرات