هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی برای بیمه شدگان سلامت

ماهانه ۱۵۰ میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان زیر پوشش بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد هزینه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۰۸۵
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: ماهانه ۱۵۰ میلیارد ریال به موسسه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با این نهاد برای بیمه‌شدگان استان پرداخت می‌شود.
یدالله حسینی با بیان اینکه حدود ۱۱۰ میلیارد ریال از این رقم برای بیمه‌شدگان در بخشهای تخصصی هزینه می‌شود افزود:
حدود ۴۰ میلیارد ریال از این مقدار نیز برای خدمات درمانی روستائیان زیرپوشش بیمه سلامت در زمینه بهداشت خانواده، بهداشـت محـیط، پیشـگیری از بیماری‌ها در خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری هزینه می شود.
وی ادامه داد: اگر بیمه شده روستایی نیاز به دریافت خدمات پاراکلینیک، ویزیت متخصـص، بستری و ام. آر. آی داشته باشد توسط پزشک خانواده به این مراکز(بخشها) معرفی می‌شود.   حسینی با اشاره به اینکه ۶۳ مرکز بهداشت، ۱۲۰ پزشک، ۹۵ ماما، ۱۱ دندانپزشکی، ۳۵ مرکز آزمایشگاهی طرف قرارداد بیمه سلامت هستنداضافه کرد: بیمه سلامت ۴۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران بستری، ۷۰ درصد هزینه بیماران سرپایی و کل هزینه بیماران خاص را پرداخت می‌کند.
 مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ۳۸۵ موسسه درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت وجود دارد. وی یادآور شد که سرانه پرداخت هزینه‌های درمانی روستائیان کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۳ و پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود پنج برابر افزایش یافت.
حسینی بیان کرد: میزان سرانه درمانی روستائیان از مبلغ ۲۱۰ هزار ریال به رقمی افزون بر ۹۶۰ هزار ریال رسید.
وی شمار بیماران خاص زیرپوشش بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد را یک هزار و ۲۴ نفر ذکر کرد و گفت: ماهانه رقمی افزون بر هفت میلیون ریال به ازای هر بیمار خاص پرداخت می‌شود.  ۳۴۳ هزار روستایی، ۹۵ هزار نفر از کارکنان دولت، ۴۸ هزار نفر بیمه همگانی و ۳۳ هزار نفر از سایر اقشار از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند. 
طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم با هدف رفاه اجتماعی، کاهش پرداختی از جیب مردم، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش دسترسی ملت به خدمات بهداشتی و درمانی در اردیبهشت سال ۹۳ عملیاتی شد.
۵۱۹ هزار نفر از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل حدود ۷۰ درصد آن زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند.
ارسال نظرات