مسئول بسیج دانشجویی استان یزد مطرح کرد:

احیای روحیه جهادی تنها راه‌حل معضلات کشور است

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد مدیرانی باروحیه جهادی و خلّاق را نیاز اصلی کشور دانست و افزود: حل معضلات کشور جز با احیاء روحیه جهادی و انقلابی در بین مسئولین امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۸۸۹۹۴۷۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، سید حسین راسخی در مراسم اختتامیه طرح ولایت دانشجویان خواهر دانشگاه‌های استان در مشهد مقدس با اشاره به اهمیت موضوع نحوه مواجهه این انقلاب با نظام سلطه و استکبار جهانی افزود: عده‌ای به دنبال این هستند تا با ترویج تفکر جدایی دین از سیاست مانع پیشبرد اهداف انقلاب شوند و سعی دارند تا نگاه آحاد مردم به‌خصوص قشر دانشجو و جوان ما را نسبت به غرب و دشمنان تغییر دهند.

مسئول بسیج دانشجویی تصریح کرد: امروز بار دیگر دشمنان داخلی و خارجی ما به دنبال بازتولید روحیه وابستگی به بیگانگان در کشور هستند که دانشجویان به‌عنوان افسران جنگ نرم و نیروهای آتش به اختیار باید با درک صحیح از وضعیت و مسائل کشور و آگاهی از وظیفه و نقش خود شرایط پیشرفت همراه با عدالت را در کشور فراهم کنند.

راسخی با تأکید بر اینکه نیروها و جریان انقلاب دراین‌بین باید با تشکیل جبهه منسجم و فعالیت تشکیلاتی مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شوند افزود: نظام تربیتی و مسائل مربوط به آن از اصلی‌ترین چالش‌های پیشروی ماست و جریان انقلابی و ارزشی باید باتربیت جوانان انقلابی و توجه ویژه به امر کادر سازی برای انقلاب خلأ موجود را پر کند.

وی بر لزوم برگزاری دوره‌های تربیتی و تشکیلاتی در سطح دانشگاه‌ها به همت دانشجویان بسیجی تأکید کرد و افزود: دانشجویان باید در ترویج گفتمان انقلاب و تبیین و روشنگری در مسائل مختلف پیشگام باشند و تمام تلاش خود را برای احیاء روحیه انقلابی در دانشگاه‌ها به‌کارگیرند.
مسئول بسیج دانشجویی استان تصریح کرد: امروز مدیرانی باروحیه جهادی و خلّاق نیاز اصلی کشور و معضلات کشور جز با احیاء روحیه جهادی و انقلابی در بین مسئولین و آحاد جامعه برطرف نمی‌شود.

راسخی مطالبه گری را از اصلی‌ترین وظایف تشکل‌هایی که دغدغه عدالت دارند دانست و اضافه کرد: بسیج دانشجویی باید در این امر جلودار باشد و دانشجویان باید مطالبه گری را از خود دانشگاه‌ها شروع کنند.

وی تصریح کرد: دانشجویان با قلم رسای خود، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، دعوت از مسئولین و برگزاری جلسات گفتگو و هم‌اندیشی با مدیران می‌توانند تأثیر بسزایی در حل معضلات و همچنین ترویج گفتمان مطالبه گری در بین دانشجویان داشته باشند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی تشکّلی بلوغ محور است نه ابلاغ محور، جذب و سازمان‌دهی جوانان انقلابی، تبیین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و کارسازی برای این نظام را اصلی‌ترین وظایف بسیج دانشجویی دانست و عنوان کرد: فعالیت‌های مختلف این تشکل از برگزاری اردوهای راهیان نور و دوره‌های تشکیلاتی و تربیتی گرفته تا فعالیت‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات هم‌اندیشی در راستای عمل به این وظایف و تحقق آرمان‌های انقلاب است.
ارسال نظرات