خبرهای داغ:
قاضی‌زاده:

مسئولین جامعه تاب و تحمل روزنامه نگار را ندارند

استاد و پیشکسوت روزنامه‌نگاری با بیان اینکه مسئولین جامعه تاب و تحمل روزنامه نگار را ندارند، گفت: متاسفانه بازار شکایت از روزنامه نگار از هر صنفی روان‌تر، روشن تر و پیش‌روتر است.
کد خبر: ۸۸۹۹۱۶۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴
مسئولین جامعه تاب و تحمل روزنامه نگار را ندارند
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی اکبر قاضی زاده شامگاه سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عرصه رسانه و تبریک روز خبرنگار روزنامه نگاری را از کارهای سخت رسانه ای دانست و اظهار داشت: روزنامه نگاران با وجود آنکه نام تلخ روزنامه‌نگاری را خوانند ولی برای آگاهی رسانی و ساختن جامعه ای شفاف در راستای منفعت مردم اقدام به فعالیت کردند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری و روزنامه نگاری حرفه ای سخت و خطرناک است، افزود : این حرفه هیچ گونه افتخار و ثروتی به دنبال ندارد و فعالان این عرصه به دلیل عشق و علاقه وارد این عرصه شده‌اند.

این استاد و پیشکسوت روزنامه‌نگاری با اشاره به نقش و رسالت روزنامه نگاری گفت : روزنامه نگاران کار خود را به درستی انجام می دهند و کار آنها بسیار خطیر است.

وی با بیان اینکه از 80 میلیون جمعیت کشور 55 میلیون نفر توانایی خرید و خواندن روزنامه را دارند بر جذب افراد به خواندن روزنامه تاکید و اضافه کرد: متاسفانه در این خصوص اقدامات لازم انجام نشده و برای توجیه عدم فعالیت در این زمینه فضای مجازی را بهانه می کنند.

قاضی زاده با بیان اینکه فضای مجازی عرصه روزنامه نگاری را تنگ کرده است، تصریح کرد : به این معتقدیم ولی پیش از پیداش فضای مجازی مطالعه روزنامه در کشور نیز کاهش یافته بود وعلاوه بر آن خطر این فضا تنها برای کشور ما نیست.

وی در ادامه سخنان خود در تشریح مشکلات موجود در عرصه رسانه عنوان کرد: در طول 80 سال گذشته مطبوعات کشور با دو مشکل اساسی روبرو شده اند.

این استاد و پیشکسوت روزنامه‌نگاری با بیان اینکه مسئولین جامعه تاب و تحمل روزنامه نگار را ندارند، گفت: متاسفانه بازار شکایت از روزنامه نگار از هر صنفی روان‌تر، روشن تر و پیش‌روتر است.

وی با اشاره به دومین مشکل مطبوعات جامعه اظهار کرد : عیب دوم از خودمان است، ما باید خود را قوی کرده و به حرفه خود احترام بگذاریم تا در این عرصه به بازنشستگی برسیم و راه آن تقویت خود است .

قاضی زاده بر ارتباط گیری و داشتن تعامل روزنامه نگار با مردم جامعه به عنوان عاملی در موفقیت آن تاکید کرد و یادآور شد: اگر روزنامه نگاری سفر نکند و تجربه ای نداشته باشد و تنها عادت به کیبورد‌نشینی داشته باشد هیچ گاه پیشرفت نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد : عنوان و تیترهای افتخارآمیز که در مطبوعات وجود دارد حاصل تلاش روزنامه‌نگاری است که با مردم صمیمی و دوست‌دار جامعه و مردم بوده و در راستای کسب تجربه لحظه به لحظه زندگی خود است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار