آغاز فعالیت اعضای شورای شهر و روستا در ۱۲ شهریورماه

۹۱ منتخب شوراهای اسلامی شهر از ۱۲ شهریور ماه فعالیت خود را در ۱۷ شهر کهگیلویه و بویر احمد آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۹۹۱۵۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
استاندار کهگیلویه و بویر احمد در همایش شوراهای اسلامی با اشاره به اینکهعملکرد شوراها در شهرداری و سیمای شهرها ملموس است گفت: هر تصمیمی که در شوراها اتخاذ شود تاثیرش در شکل گیری شهرها به خوبی آشکار است بنابراین شوراها با همگرایی، تصمیم سازی منطقی و پویا زمینه توسعه همه جانبه شهر ها و رونق شهرداری ها را فراهم کنند.
موسی خادمی با بیان اینکه انتخاب شهردار یکی از الویت های مهم و حساس و از طرفی از عوامل بروز اختلاف در شوراها است گفت: با همفکری تعامل و توجه به منافع و آینده شهر شهرداری کارآمد و مجرب انتخاب شود تا بتواند زمینه رونق شهرداری را فراهم کند.
معاون عمرانی استاندار دخالت دادن مسائل طایفه ای، نگرش های قبیله ای، برخوردهای سیاسی در تصمیم گیری ها، نداشتن برنامه های راهبردی، دخالت مستقیم در مدیرت شهری و تشتت آرا را از چالش های موجود شوراهای اسلامی عنوان کرد و گفت: شوراهای جدید باید برای خروج از این چالش اساسی هم گرایی، تعامل و خرد جمعی را سر لوحه کار قرار داده تا در دام مسائل حاشیه ای، بازی های سیاسی و قومی گرفتار نشوند.
پژمان نیک اقبالی افزود: شورای اسلامی شهرها باید به سیما، مبلمان و منظر شهری و اجرای طرح تفصیلی جدید در شهرها توجه داشته باشند .
فرماندار بویر احمد به نمایندگی از فرمانداران شهرستان های استان هم برخی از مصوبات شوراهای اسلامی شهرها را غیر کارشناسی، منفعت گرایانه و درد سر ساز خواند و گفت: فشارهای زیادی برای اجرای این مصوبات غیر اصولی بر فرمانداری ها وارد می شود که انتظار می رود شوراهای جدید با هم فکری و هم افزایی این مشکل را برطرف کنند.
نظری افزود : شوراها برای حل و فصل برخی اختلافات و مشکلات درون شهری می توانند از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس استفاده کنند .
دهرابپور به نمایندگی از شوراهای اسلامی شهرها پرهیز از باند بازی، دودستگی و سود جویی در شورا ها را خواستار شد و بر وفاق همدلی و قانون گرایی در مدیریت شوراهای اسلامی تاکید کرد.
در این نشست گشتاسبی معاون پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری و تقوی رئیس سازمان بازرسی استان تخلفات و آسیب ها و وظایف شوراها را بیان کردند.
91 نفر منتخب شوراهای اسلامی از 12 شهریور ماه فعالیت خود را در 17 شهر استان آغاز می کنند.
ارسال نظرات