مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان از مهم ترین اهداف بهزیستی استان زنجان می باشد

ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان از مهم ترین اهداف بهزیستی استان زنجان می باشد که می توان شرایط بهتری را برای زندگیافراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم نمود.
کد خبر: ۸۸۹۸۰۳۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق تبصره 4 ماده 7 قانون حمایت از حقوق معلولان کلیه هزینه های مربوط به دوره های آموزشی معلولان توسط بهزیستی پرداخت می شود.

محمد محمدی با بیان اینکه یکی از رویکردهای بهزیستی آماده سازی و ایجاد فرصت شغلی برای معلولین و مددجویان است افزود: آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای ؛ در طرح توانمندسازی شغلی برای گروه‌های هدف خاص در راستای ارتقای توانمندی های مهارتی و بهره مندی مددجویان و بهره مندی هر چه بیشتر آنان از فرصت های آموزشی است.

وی اظهار داشت: معلولین و مددجویان بر اساس علائق و توانائی ها و همچنین نیاز بازار کار جهت گذراندن دوره های آموزشی به مراکز فنی و حرفه ای معرفی می گردند و متناسب با نوع رشته معرفی شده آموزش های لازم را طی و پس از برگزاری آزمون گواهینامه آموزشی دریافت می نمایند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به هزینه های آموزشی سایر مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان زنجانتصریح کرد: 60 درصد از هزینه های دوره آموزشی آنها پرداخت می گردد. وی گفت: به منظور توانمند سازی معتادین بهبود یافته و توجه به ایجاد اشتغال این گروه آموزش آنها رایگان بوده و هدف از آن کسب مهارت های شغلی برای بازگشت به زندگی دوباره است.

این مقام مسئول افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان از مهم ترین اهداف بهزیستی استان زنجان می باشد که می توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم نمود.

وی اشتغال پایدار مددجویان رااز جمله راههای توانمندسازی و معلولین و جامعه هدف بهزیستی استان زنجان معرفی نمود که می تواند آنها را خودکفا نموده و از چرخه حمایتی بهزیستی خارج نماید.

وی گفت: در این راستا بهزیستی استان زنجان نسبت به معرفی معلولین و مددجویان برای ایجاد اشتغال از طریق بانک های عامل و تسهیلات قرض الحسنه و یا معرفی به شرکتها و تولیدی ها اقدام می نماید.

وی افزود: طول و ساعت دوره های آموزشی متناسب با نوع رشته متغیر می باشد و بیشترین آموزش های ارائه شده در زمینه خیاطی، جوشکاری، آرایشگری ، مهارتهای I.C.D.L ،فرشبافی ؛گلیم بافی،ملیله کاری و معرق کاری بوده و در سال ۹۵ تعداد ۲۶۰ نفر دوره های فوق را با موفقیت سپری نموده اند.

گفتنی است ، سال گذشته بهزیستی استان زنجان 446 مورد فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی فراهم نموده است.

ارسال نظرات