خبرهای داغ:
آیت الله معزی در تبریز:

کمک رسانی مساله فطری/حس مسئولیت افراد؛ پیشرفت جامعه

نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر در همایش معاونان امداد و نجات سراس کشور در تبریز گفت: کمک رساندن به دیگران و انسان ها یک مساله فطری است که از فطرت سالم و پاک انسان سرچشمه می گیرد و خداوند در قرآن کریم بارها به آن اشاره کرده اند.
کد خبر: ۸۸۹۷۹۹۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله معزی اظهار داشت: ما در برابر همه انسان های مسلمان و غیر مسلمانمسئولیت داریم و نمی توانیم در برابر در خواست کمک انسانها بی تفاوت باشیم.

وی اضافه کرد: بدون احساس مسئولیت تک تک افراد جامعه، پیشرفت جامعه اسلامی ممکن نیست، احساس مسئولیت، بقدری مهم است که براساس آیات و روایات موجود در روز قیامت خداوند متعال آن را مورد سوال و مطالبه قرار خواهد داد.

آیت الله معزی ادامه داد: بحث آموزش بسیار مهم است و ما نه تنها در امدادونجات بلکه در امور جاری زندگی نیاز به آموزش داریم و اگر در مواردی ما مسلمان ها به اسلام اهتمام نداریم این علتی بر ضعف اسلام نیست و ما نباید بی برنامگی و کم کاری خود را به پای اسلام بنویسیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر تاکید کرد: یکی از مواردی که همیشه مدنظر بوده برگزاری کنفرانس اخلاق امدادگری در هلال احمر است که امیدواریم در سالجاری به این خواسته جامعه عمل بپوشانیم.

وی با تشریح اهمیت اخلاق امدادگری افزود: اخلاق امدادگری در مرحله اول نهادینه کردن کردن حس مسئولیت در وجود امدادگران است و این حس مسئولیت به دوصورت الهی و غیر الهی است که ما وظیفه داریم مسئولیت پذیری الهی را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در ادامه بهبحث آموزش پرداخت و افزود: علاوه بر بالا بردن حس مسئولیت الهی در سازمان امدادونجات، ما نیازمند به آموزش های فنی متناسب با زمان و مکان هستیم و باید بر اساس آخرین یافته های علمی دنیا و تجهیزات پیشرفته مجموعه خود را مجهز کنیم.

نماینده رهبری در هلال احمر به مسئولیت حوزه نمایندگی ولی فقیه در ارتقا فرهنگ دینی و رشد دادن مفاهیم اسلامی در هلال احمر اشاره و بیان کرد: نهادینه کردن مسئولیت ها بر پایه معارف دینی و اسلامی در میان کارکنان و نجاتگران از وظایف دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است.

آیت الله معزی تاکیدکرد: سازمان امدادونجات نماد برین جمعیت هلال احمر است و مردم هلال احمر را با نام امدادونجات می شناسند و پرچم هلال احمر در جاده ها مایه آرامش مسافران است.

وی به تامیننیازهایمتناسب و جدید مردم در حوادث پرداخت و گفت: نیازهای مردم امروزه حتی در محیط روستا که درصد اسیب پذیری آن ها از حوادث بیشتر است تغییر پیدا کرده است و باید با نیازسنجی دقیق نسبت به تامین اقلام مورد نیاز اقدام شود.

آیت الله معزی داشتن نیروهای چابک و سر حال را از دیگر ضروریات امدادونجات عنوان کرد و افزود: بایستی نیروهای امدادی ابتدا از لحاظ روحی تحرک داشته باشند که به تبع آن از تحرکی جسمی برخوردار شوند.

در پایان آیت الله معزی از سعید کنعانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی و حمید حسین پور معاون سابق امدادونجات هلال احمر استان تجلیل کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها