معاون اداره کل منابع طبیعی استان زنجان:

تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی یکی از مهم‌ترین اهداف طرح‌های آبخیزداری است

تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی و جلوگیری از افت سطح آب‌ها و حفظ و احیا و توسعه پوشش گیاهی و ارتقای سطح معیشتی مردم از مهم‌ترین اهداف طرح‌های آبخیزداری است.
کد خبر: ۸۸۹۷۳۳۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جلسه شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه مساحت حوزه‌های آبخیز استان زنجان شامل حوزه سفید رود با یک میلیون و 790 هزار و 541 هکتار است، اظهار کرد: حوزه مرکزی دریاچه نمک نیز با 425 هزار و 859 هکتار، دیگر حوزه آبخیز در استان زنجان است.

جمال موسوی با اشاره به اینکه حوزه‌های آبخیز در قلمرو فرسایش آبی استان زنجان حدود یک هزار و 670 هزار هکتار است، اضافه کرد: حوزه‌های آبخیز بیابانی و در قلمرو فرسایش آبی استان زنجان حدود 470 هزارهکتار است.

وی با بیان اینکه متوسط فرسایش آبی معادل 14 تن در هکتار در سال است، خاطر نشان کرد: این آمار براساس برنامه راهبردی حفاظت خاک، پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری 1388 اعلام شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه پارک‌های آبخیز در استان زنجان در دست مطالعه و اجرا قرار دارد، افزود: پارک‌های گاوازنگ، جنوب زنجان ( سلمانلو )، پارک شهری قیدار و پارک شهری ابهر از جمله پارک‌های آبخیز در استان زنجان است.

موسوی با اشاره به اینکه اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری شامل کاهش فرسایش و رسوب و جلوگیری از هدر رفت آب می‌شود، عنوان کرد: تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی و جلوگیری از افت سطح آب‌ها و حفظ و احیا و توسعه پوشش گیاهی و ارتقای سطح معیشتی مردم از مهم‌ترین اهداف طرح‌های آبخیزداری است.

ارسال نظرات