به مناسبت دهه کرامت:

برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) دهگلان

به مناسبت دهه کرامت جشن میلاد امام رضا (ع) در شهرستان دهگلان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۴۵۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴




به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  با حضور مردم و مسئولین دهگلان به مناسبت دهه کرامت مراسم جشن میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان برگزار شد.

 

 دراین مراسم معنوی ماموستا عزیز امیری امام جمعه بلبان آباد و امام جماعت مسجد جامع شهر دهگلان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت:خداوند متعال در قرآن کریم مصادیق کرامت و تکریم را برا ی مسلمانان بیان فرموده است و با توجه به نامگذاری این دهه بنام کرامت و تکریم ما باید معتقد به سیره  و روش ائمه  و پیامبر (ص) باشیم.

 

  وی افزود: اگر مسلمانان ایمان به معتقدات خود داشته باشند تبیعیت کامل از انسانهای بزرگ و اهل بیت از ضروریات است و ما باید ازسیره و روش آنان  تبعیت کنیم.

 

  ماموستا امیری با اشاره به خلقت انسان در شعبات و قبائل مختلف گفت: خدواند متعال هدف از اینکار را آشنایی انسانها با یکدیگر دانسته و تنها کسانی نزد خداوند با ارزشترند که کرامت و تقوی داشته باشند.

 

  امام جمعه بلبان آباد یکی از مصادیق بارز کرامت و تکریم را برطرف نمودن نیاز همنوعان دانست و گفت: کسانی که به بخاطر رضای خدا، همنوعان را تکریم نمایند قطعا خداوند متعال جزای اعمالشان را به آنان بر می گرداند.

 امام جماعت مسجد جامع دهگلان در ادامه گفت: ائمه دین برای حفظ دین اسلام و تکریم انسانها دچار مشقات و زحمات بسیاری شده اند  و از جدشان پیامبر (ص) تبعیت نموده اند که رفتار و اعمال این بزرگان الگو و اسوه برای مسلمانان است.

 وی با اشاره به رفتار و کردار و شخیصت امام رضا (ع)  اظهار داشت:  آن امام معصوم تمام اموال و دارای خود را در راه خدا انفاق نمود و نیاز  مستمندان را برنیاز خود ترجیح می داد.

ماموستا امیری افزود: اگر ما مسلمانان بخواهیم لطف و رحمت خداوند متعال شامل حالمان شود باید هنموع و افراد نیاز را تکریم نماییم.

 

در پایان مراسم از فعالان فرهنگی این شهرستان تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات
آخرین اخبار