خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد؛

پرداخت بیش از 150 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه یک هزار و 132 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 150 میلیارد ریال در چهار ماهه امسال اجرا شده است، افزود: از این تعداد 562 طرح از محل اعتبارات امدادی و 570 طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها بوده است.
کد خبر: ۸۸۹۶۱۳۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از کمیته امداد استان، غلامحسین پورمنافی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های اشتغال 47 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی و 102 میلیارد ریال نیز از طریق تسهیلات بانکی پرداخت شده است، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال در چهار ماهه امسال با استفاده از منابع امدادی 125 درصد و از طریق منابع بانکی 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح های خود اشتغالی زمینه را برای استقلال اقتصادی مددجویان فراهم می کند، افزود: طرح های اشتغال اجرا شده شامل 149 طرح کارانگیزی، 440 طرح توان افزایی و 543 طرح خودکفائی بوده است.

پورمنافی با اعلام اینکه بیشترین طرح اجرا شده در بخش خدمات بوده است، گفت: از مجموع طرح های اجرا شده 33 طرح در بخش کشاورزی، 360 طرح در دامپروری، 361 طرح در صنایع دستی و 378 طرح نیز در بخش خدمات هستند.

وی با اعلام اینکه در چهار ماهه سال جاری بیش از سه میلیارد ریال از محل مشارکت های مردمی برای ایجاد فرصت های شغلی و آموزش های فنی و حرفه ای مددجویان هزینه شده است، افزود: در این مدت یک هزار و 925 مشاوره شغلی به مددجویان تحت حمایت انجام شده که یک هزار و 132 مورد به اشتغال مددجویان منجر شده است.

پورمنافی با بیان اینکه در سه سال اخیر 275 طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام 30 میلیونی و بیشتر دریافت کرده اند، افزود: در این مدت بیش از 87 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات امدادی به این طرح ها پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: در چهار ماهه سال جاری 188 مورد وام اشتغال به مبلغ 28 میلیارد ریال به فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

وی رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح های اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و افزود: يكي از اهداف اساسی کمیته امداد ايجاد اشتغال پايدار و هدايت مددجويان به سمت خودکفائی است.

پورمنافی با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار هزار و 300 خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج و به خودکفایی رسیده‌اند، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، بیش از پنج هزار شغل برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها