با پیگیری سازمان بسیج کارگری کشور اجرا شد؛

راه اندازی مجدد کارخانه ژلاتین آریا در استان خراسان رضوی

با پیگیری سازمان بسیج کارگری کشور ،کارخانه ژلاتین آریا با بهسازی و تکمیل ظرفیت خط تولید خود مجددا و بزودی در مشهد مقدس راه‌اندازی خواهدشد.
کد خبر: ۸۸۹۶۰۲۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی منش رئیس شورای راهبردی بسیج کارگری کشور با اشاره راه اندازی مجدد کارخانه ژلاتین آریا واقع در مشهد اظهار داشت: مطالعات اولیه امکان سنجی، انتخاب روش تولید، و.. از سال 81 آغاز و نصب و راه اندازی ماشین آلات و ... تا سال 86 انجام و بهره برداری از این کارخانه در همان سال آغاز گردید.

 این کارخانه درمدت تولید خود، مرغوب ترین نوع ژلاتین را با قید حلال  و ذبح شرعی با فرآوری استخوان و پوست گاو تولید می‌کرد اما متاسفانه این روند زیاد ادامه پیدا نکرد و در سال 90 کارخانه به دلیل عدم تامین مواد اولیه و برخی موارد دیگر از ادامه فعالیت بازماند و تعطیل شد.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه رئیس سازمان همیاری شهرداری خراسان رضوی و همچنین قائم مقام و اعضای هیات مدیره این سازمان و سایر مسئولین به این نتیجه رسیدند که ادامه فعالیت این کارخانه امری ضروری است و کارخانه باید مجدد راه اندازی شود؛ و بطور جدی موضوع را پیگیری نموده اند.

رئیس شورای راهبردی بسیج کارگری کشور با توجه به اینکه تکمیل خط تولید ژلاتین نیازمند ایجاد یکسری کارخانه‌ پیش فرآوری تبدیل استخوان به چیپس استخوان بود، افزود: در مرحله راه اندازی دوباره کارخانه با بررسی هایی که به عمل آمد، مشخص شد که واحد پیش فرآوری و تولید چیپس استخوان ضمن افزایش ظزفیت تولیدی کارخانه ژلاتین از 1200 تن به 2000 تن در سال لازم و ضروری است، از همین رو سرمایه گذاری‌ و راه اندازی کارخانه پیش فرآوری در این زمینه پیش بینی و در نظر گرفته شد.

حسینی منش با بیان اینکه کارخانه ژلاتین آریا با ظرفیت 2 هزار تن در سال به زودی راه‌اندازی خواهد شد، عنوان کرد: محاسبات فنی کارخانه ژلاتین آریا و همچنین کارخانه‌ پیش فرآوری که با آغاز به کار ژلاتین آریا شروع به کار خواهند کرد تمام شده است و در حال حاضر خطوط تولید در حال بازبینی و آماده سازی برای شروع فعالیت خود هستند.

وی با بیان اینکه کارخانه ژلاتین آریا حدود یک سوم از نیاز داخل به ژلاتین را تامین می‌کند، اظهار داشت: مصرف سالانه ژلاتین در کشور ما حدود 5 هزار و 500 تن در سال می‌باشد که کارخانه ژلاتین آریا با ظرفیت 2 هزارتنی خود نزدیک به یک سوم از این نیاز داخل را تامین می‌کند و با توجه به ظرفیت 2 هزار تنی واحد ژلاتین حلال قزوین برای بی نیاز شدن از واردات این محصول نیازمند احداث یک واحد دیگر با ظرفیت 2 هزار تنی هستیم که با برخی افراد در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و راه‌اندازی آن مذاکراتی صورت گرفته و بررسی‌های لازم در حال انجام است.


ارسال نظرات