رئیس‌کل دادگستری استان البرز:

برخی درباره وضعیت زندان‌های کشور عوام‌فریبی می‌کنند

رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: برخی درباره وضعیت زندان‌ها عوام‌فریبی می‌کنند در حالی که زندان‌های کشور درحال‌توسعه فرهنگی هستند.
کد خبر: ۸۸۹۵۵۱۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
احمد فاضلیان صبح سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین مسابقات قران کریم مددجویان مرد زندان‌های منطقه یک کشور که در مجتمع رفاهی دشت بهشت برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات توفیق و نعمت بزرگی است که در اختیار مددجویان قرارگرفته است.

برخی درباره وضعیت زندان‌های کشور عوام‌فریبی می‌کنند

رئیس‌کل دادگستری استان البرز خطاب به مددجویان زندانی شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات، گفت: شما ثابت کردید که از تهدید می‌توان به‌عنوان فرصت نیز استفاده کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه تحمل محیط زندان برای زندانیان سخت است، گفت: اینکه برخی از زندانیان در این شرایط با گام برداشتن به‌سوی خداوند اقدام به شرکت در این مسابقات می‌کنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فاضلیان بابیان اینکه قرآن وسیله نجات بشر است، گفت: پیامبر اکرم (ص) با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم تمدن اسلامی را ایجاد کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز مبنای پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در جامعه را مهم خواند و گفت: یکی از دلایل پیشرفت‌های جامعه اسلامی بودن آن است تعلیم قرآن در جامعه برای تعالی و پیشرفت بسیار مهم است.

وی بابیان اینکه تعلیم مفاهیم قرآن باید در دستور زندگی قرار گیرد، گفت: ریشه برخی از ناهنجاری‌های جامعه به دلیل بی‌توجهی به قرآن است به همین منظور ارگان‌ها و نهادهای مختلف باید در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی بکوشند.

به گفته فاضلیان تعلیم مفاهیم قران ازآن‌جهت که به ذهن و روح انسان تعالی می‌بخشد، بسیار مهم است و باید در دستور کار مدرسان قرآن در زندان‌ها قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه خرسندیم که زندان به محیطی فرهنگی تبدیل‌شده است دلیل این مهم را اهمیت اعتقادات دینی دانست و گفت: انسان‌ها دارای کرامت هستند ما نیز به دنبال ایجاد فضای فرهنگی هرچه بیشتر در زندان‌ها هستیم.

وی در بخش دیگری به زندانیان ایرانی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: آن‌ها در شرایط سختی به سر می‌برند به‌طوری‌که درخواست بازگشت به کشور رادارند و می‌خواهند دوره محکومیت خود را در زندان‌های کشور بگذرانند زیرا در بسیاری از کشورها مانند قرون‌وسطا زندان رامکانی خطرناک می‌دانند.

فاضلیان بابیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در زندان‌های کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه کمترین توجهی به زندان‌های کشور شده است و زندان‌ها ازلحاظ زیرساختی با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه عده‌ای بر این باورند که توسعه زندان‌ها توسعه بزهکاری را به دنبال دارد، گفت: این تفکری کاملاً نادرست است. زندان‌ها باید از شرایطی مطلوب برخوردار باشند در این صورت تربیت فرهنگی محقق می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر اینکه برخی درباره وضعیت زندان‌ها عوام‌فریبی می‌کنند، گفت: زندان‌های کشور درحال‌توسعه فرهنگی هستند و این عوام‌فریبی‌ها بر مردم تأثیرگذار نیست چراکه مردم ما مردمی بیدار هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها