خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی:

توزیع دوهزار سبد غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سه میلیارد و 557 میلیون ریال برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال در سه ماهه نخست سال‌جاری هزینه شده است، گفت: اکنون یک هزار و 513 کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که با ارائه سبد غذایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه مناسب تلاش داریم مشکل آن ها را برطرف کنیم.
کد خبر: ۸۸۹۵۴۷۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، خالد سیار با بیان اینکه تاکنون 121 نفر از این کودکان بهبود یافته و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج شده اند، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری دو هزار و 83 سبد غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کودکان مبتلا به سوء تغذیه هر شش ماه یک بار توسط مرکز بهداشت مورد پایش قرار می‌گیرند که در صورت بهبودی کامل از چرخه‌ی حمایتی خارج می‌شوند، افزود: پس از خروج کودکان بهبود یافته، افراد واجد شرایط دیگری با نظر کارشناسان مرکز بهداشت استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

سیار با دعوت از خیران استان برای تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه گفت: طرح همسفره به منظور کمک به رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند اجرا می‌شود تا با یاری خیران سبد غذایی مورد نیاز تهیه شده و در اختیار آن ها قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه 200 کودک مبتلا به سوء تغذیه در نوبت دریافت کمک نقدی و سبد غذایی هستند افزود: سرانه پرداختی به ازای هر کودک به صورت ماهیانه مبلغ ۷۴۸ هزار ریال است که به کارت های بانکی آن ها واریز می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان از اجرای طرح همسفره برای کمک به درمان کودکان نیازمند دچار سوء تغذیه خبر داد و گفت: طرح همسفره با هدف تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر شش سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند اجرا می شود.

سیار در رابطه با نحوه مشارکت خیران در طرح همسفره گفت: نیکوکاران می توانند با مراجعه به سایت همسفره امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک به مبلغ ماهانه حداقل 748 هزار ریال را تقبل کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها