خبرهای داغ:
محرمی:

ترویج فرهنگ وقف؛ بی نیازی نیازمندان/ نقش مهم مدارس و دانشگاه در ترویج وقف

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: اگر بتوانیم فرهنگ وقف را بین مردم جا بیندازیم مطمئن باشید که خیلی زود جامعه ما از نیازمند پاک خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۹۵۴۴۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان،مجتبی محرمی، بازیکن برجسته فوتبال کشورمان در گفتگویی اختصاصیدر خصوص وقف و ضرورت آن گفت: در گذشته اصول دینی را مدام به ما از بچگی گوشزد می کردند و از خمس، زکات و دیگر مسائل دینی می گفتند و وقتی به سنین جوانی می رسیدیم با همه این موارد آشنا بودیم.

وی ادامه داد: وقف یکی از اموری بود که به ما توصیه می شد و آیه های غیر مستقیمی در قرآن در این خصوص وجود دارد و همچنین احادیث ارزشمندی از بزرگان دین هم شنیدیم و خواندیم که می تواند اهمیت این کار نیکو و پسندیده را مشخص کند.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و گرایش جامعه به سمت علم و همچنین مشغله های خانواده ها کمتر فرصت نصیحت های دینی در خانواده پیش می آید و شاید مدارس و دانشگاه ها بتوانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

محرمی اضافه کرد: اگر بتوانیم در خصوص وقف فرهنگ سازی کنیم و این موضوع را در اجتماع جا بیندازیم که وقف کردن نیاز به داشتن چند خانه و زمین و املاک ندارد و با حداقل ها هم می توان واقف شد، آن وقت جامعه ما خیلی زود از نیازمند خالی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها