مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

حجه الاسلام و المسلمین رحیم جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می گوید:« هدف ما تبدیل این جشنواره از شکل یک جشنواره منطقه ای به یک جشنواره ملی و کشوری است. »
کد خبر: ۸۸۹۵۲۷۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، حجه الاسلام و المسلمین رحیم جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تئاتر دفاع مقدس درباره نهمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مرصاد  گفت: « چندسالی بود که جشنواره تئاتر مرصاد تعطیل شده بود و برگزار نمی شد و ظاهرا این دوره از جشنواره نیز قرار بوده که در سال ۹۵ برگزار شود. از آنجایی که در روزهای اولی که مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده گرفتم مقوله های مربوط به دفاع مقدس را در اولویت های این اداره قرار دادیم؛ عزم بر برگزاری جشنواره در ما بود. این جشنواره هنری از لحاظ عنوان آن که به یک واقعه مهم در تاریخ دفاع مقدس اشاره می کند حایز اهمیت است. مرصاد نیز امروزه یک نماد ملی است و حتی ما یک روز ویژه کرمانشاه داریم که مصادف با سالروز عملیات مرصاد است.»

وی ادامه داد :« بنابراین در نخستین روزهایی که من این مسئولیت را پذیرفتم برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد را در اولویت قرار دادیم. همکاران و هنرمندان دست به کار شدند و مقدمات برگزاری جشنواره را فراهم کردند. از جمله اینکه با انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نوعی هم افزایی انجام دادیم. دوستان در این انجمن را دعوت کردیم و آنها نیز با روی باز پذیرای ما شدند و از جشنواره تئاتر مرصاد در وجوه مختلف حمایت کردند.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یکی از برنامه های اصلی خود را در سال آینده را ارتقا سطح کیفی جشنواره تئاتر مرصاد دانست و افزود :« هدف ما تبدیل این جشنواره از شکل یک جشنواره منطقه ای به یک جشنواره ملی و کشوری است. این کار در راستای فرصت دادن به همه هنرمندان تئاتر در سراسر کشور است که بر اساس توانایی های خود و رویکردی که جشنواره تئاتر مرصاد دارد بتوانند آثار خود را در این جشنواره شرکت دهند.»  

وی تصریح کرد:« تمام توان ما این است که بتوانیم این مهم را در سال آینده محقق سازیم و حتی اگر این امر در سال آینده به وقوع نپیوندد مسلما ما دست از تلاش برنخواهیم داشت و با فراهم کردن زیرساخت های لازم زمینه برگزاری جشنواره را به صورت ملی در سالهای آینده فراهم خواهیم کرد.»

وی در پایان سخنانش درباره هم افزایی و حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد گفت:« یکی از رویکردهای جدی کشور واگذاری برنامه های مختلف به متولیان خاص آن است. قاعدتا هر نهادی بنا بر رویکرد خاص خود باید در راس امور باشد. بنابراین ما آمادگی آن را داریم که مسئولیت برگزاری جشنواره را به دوستان انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس محول کنیم و ما در امور سیاست گذاری و امور اندیشه و تفکر جشنواره با توجه به عنوان و موقعیت مکانی آن ورود نماییم.»

ارسال نظرات