امر زیبا در فاصله استحسانی رخ می دهد/ مرگ آگاهی ویژه شاخص شهداء است

استاد و پژوهشگر عرصه ایثار و شهادت، مرگ آگاهی را مرتبه ای از کمال در شهداء خواند و گفت: باور و عشق به جایگاه ایثار و شهادت به عنوان یک امر زیبا در فاصله استحسانی رخ می دهد.
کد خبر: ۸۸۹۵۲۶۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حسین عسگری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز در خصوص تعریف ایثار و شهادت، گفت: مقوله شهادت را با علوم انسانی موجود نمی توان تبیین کرد، چرا که علوم انسانی مرگ را تبیین نمی کنند.

امر زیبا در فاصله استحسانی رخ می دهد/ مرگ آگاهی ویژه شاخص شهداء است
 
وی توضیح داد: مرگ یکی از ویژگی های انسان است و تنها در خصوص انسان به کار برده می شود.
 
استاد و پژوهشگر مطالعاتی ایثار و شهادت افزود: اینکه امروزه با تسامح مرگ را در خصوص حیوانات به کار می بریم به واقع غلط رایج است و درست تر آن است که بگویم حیوان سقط شد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مرگ برای انسان تصریح کرد: ویژگی شاخص هر انسان پرورش یافته ای مرگ آگاهی است از آن حیث که ابدیت دارد به همین دلیل با باید تئوری جدیدی داشته باشیم تا مرگ را توضیح دهیم.
 
این پژوهشگر مطرح کرد: شهداء کسانی هستند که مرگ آگاهی در آنان به اوج جایگاه معنی خود رسیده است.
 
عسگری با تأمل بر این مطلب که با میراث شهداء باید دقیق تر برخورد کرد، گفت: یکی از وظائف و رسالت های همسران شهداء این است که میراث آنان را در فاصله استحسانی قرار دهند تا امر زیبای ایثار و شهادت تبیین شود.
 
در پایان مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان البرز تاکید کرد: لازمه تبیین مرگ رجوع به ادبیات دینی است و شهداء به عنوان افرادی تلقی می شوند که مرگ را با مرگ آگاهی و در نهایت امر زیبای شهادت به جای گذاشتند.

منبع: شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها