خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مرز رازی خوي یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در صورت تکمیل پروژه پایانه مرزی رازی و توسعه زیرساخت‌های پایانه مرزی قطعاً شاهد افزایش میزان تردد مسافرین و جذب سرمایه‌گذار و ارز خواهیم بود.
کد خبر: ۸۸۹۵۱۵۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اعضاي کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ساعتی پیش وارد خوی شدند و به همراه نماینده مردم خوی و چایپاره از مرز رازی، ایستگاه راه‌آهن، پایانه مرزی بازدید کرده و کمبودها و نیازهای ویژه این مرز خاکی مهم کشور را موردبررسی قراردادند.

با توجه به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی و کلنگ زنی پایانه مرز رازی و ساخت آن در دو فاز که در فاز اول به مساحت ۵ هکتار و به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد و در ادامه بعد از طی مرحله اول ساخت آن، برای فاز دوم و تکمیل نهایی این پروژه بودجه‌ای نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریالی اختصاص داده شد.

حال سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و بازدید از مرز رازی این مرز را در کانون توجهات قرار داده و اهمیت این مرز خاکی کشور بیش‌ازپیش برای همه نمایان شده است که تا جایی که علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ساخت و تکمیل هر چه سریع‌تر این پایانه را خواستار شد.

مرز رازی از بااهمیت‌ترین مرزهای خاکی کشور است که در دو زمینه ریلی و جاده‌ای مسافران و کالاهایی زیادی را به کشور ترکیه، اروپا و بلعکس جابجا می‌کند و از مرزهای بسیار موردعلاقه مردم است چراکه ازلحاظ دسترسی سهل و آسان است و این از ویژگی‌های خوب آن به‌حساب می‌آید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این بازدید گفت: شهرستان خوی یک شهر بسیار تاریخی است و دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی زیادی می‌باشد، در کنار آن مرز رازی از آیتم‌های مثبت و بسیار حساس برای گسترش اقتصادی و زمینه‌ساز پیشرفت در این شهرستان و منطقه می‌تواند باشد.

وی در ادامه افزود: در صورت تسریع در ساخت، تکمیل پایانه و تقویت زیرساخت‌های مرز ازجمله انتقال ریلی مسافربری به این مرز که با سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد قطعاً شاهد افزایش میزان تردد مسافرین و جذب سرمایه‌گذار و ارز خواهیم بود.

علاءالدین بروجردی در ادامه بازدید خود از راه‌آهن رازی گفت: قطعاً ارتباط ریلی موجود به اهمیت این مرز افزوده است، در حال حاضر تنها به‌صورت باری و کالایی است که در صورت این‌که بتوان ارتباط ریلی مسافربری را به آن افزود بسیار خوب و ارزشمند خواهد بود چراکه در این صورت بیش‌ازپیش مردم از آن استقبال خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: مرز رازی یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است و با توجه به ظرفیت بالای خود در جذب سرمایه‌گذار و صادرات به کشورهای همسایه موردتوجه است، مرز رازی خوی به‌عنوان مرزی که برای ایران حیاتی و استراتژی است و باید همه مسئولین برای پیشرفت آن کمک کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان یادآور شد: این شهرستان با توجه به سرمایه‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیاد می‌تواند در جذب گردشگر و توریست زبان زد بوده و همین پیشرفت و ارتقا زیرساخت‌های مرز رازی به همراه اجرای خوب پروژه‌های در دست ساخت به این امر کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال نظرات