رئیس جهاد کشاورزی مروست مطرح کرد:

پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تن انگور از تاکستان‌های مروست/ کمبود صنایع تبدیلی مهمترین مشکل انگورداران

رئیس جهاد کشاورزی مروست گفت:سطح زیر کشت ارقام مختلف انگور بارور در منطقه مروست هزار هکتار است و متوسط عملکرد در سال زراعی جاری حدود 25تن درهر هکتار می باشد که نسبت به سال گذشته پانزده درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۹۵۱۰۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، رئیس جهاد کشاورزی بخش مروست با اشاره به اینکه برداشت انگور از باغات مروست از نیمه دوم تیرماه آغاز شده است، اظهار داشت: این برداشت تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

کرامت تیموری زاده گفت: سطح زیر کشت ارقام مختلف انگور بارور در منطقه مروست هزار هکتار است و متوسط عملکرد در سال زراعی جاری

حدود 25تن درهر هکتار می باشد که نسبت به سال گذشته پانزده درصد افزایش یافته است.

وی افزود: 30 درصد از این میزان به صورت تازه خوری و مابقی به صورت کشمش فرآوری می شود.

تیموری با اشاره به اینکه انگور این منطقه در انواع مختلفی کشت می شود، گفت:خلیلی، عسکری، سیاه و ریش بابا از مهمترین ارقام انگوری است که در این منطقه وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی مروست خاطر نشان کرد:انگور تولید شده به مرکز استان و استانهای همجوار کرمان، بندرعباس ، فارس،اصفهان... و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی افزود: انگور مروست به علت برخورداری از آب شیرین و گوارا و خاک مناسب از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در سطح کشور علاقه‌مندان فراوانی دارد.

تیموری صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی را از ضرورت‌های مهم و اصلی این بخش در زمینه انگور عنوان و اظهار داشت:به علت هزینه بالای تولید انگور و قیمت پایین محصول، فروش به صورت تازه خوری صرفه اقتصادی نداشته و فقط با فرآوری انگور و ایجاد صنایع تبديلی میتوان باعث افزایش درآمد کشاورزان عزیز و زحمتکش شد.

ارسال نظرات