وزیر ارتباطات در کرج:

فرودگاه پیام کرج "مسافربری" می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تصویب شد که فرودگاه پیام مسافربری شود تا رونق یابد.
کد خبر: ۸۸۹۴۴۹۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمود واعظی در مراسم افتتاح پارک تخصصی علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح امروز در گرمدره برگزار شد، با اشاره به اینکه باید به ارتباط با دانشگاه اهمیت بیشتر داد، اظهار داشت: 3 ضلع دولت، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی وجود دارد.
 
فرودگاه پیام کرج  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید تعریف روشنی از دولت شود که نقش سیاستگذاری و هدایت دارد تا امور به خوبی انجام شود، به فرودگاه پیام و ویژگی‌های آن اشاره کرد و گفت: تصویب شد که این فرودگاه، مسافربری شود تا رونق یابد.

واعظی با اشاره به اینکه از ضلع علم غفلت شده است، گفت: رابطه بین صنعت و دانشگاه هیچ وقت تعریف نشد اما در حال حاضر دانشگاه می‌تواند آینده صنعت و کشور را مشخص کند.

وی با بیان اینکه این مثلث باید در آینده ادامه یابد و جزو برنامه‌های دولت دوازدهم باشد، اضافه کرد: در استان البرز همه چیز اعم از نیروهای متخصص، دانشگاهی، مراکز علمی، صنایع پیشرو، مراکز کشاورزی و خدمات متعدد وجود دارد.

واعظی با اشاره به اینکه ما زیرساخت همه امور الکترونیک را فراهم می‌کنیم و در حال حاضر زیرساخت‌های آن بسیار در البرز گسترش یافته است، گفت:  در حال حاضر نفت و بیمه پول نمی‌آورد و علم پول می‌آورد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کریدور علم و فناوری از شورای عتف گرفته شده است، افزود: این کریدور از رودهن شروع و به فرودگاه پیام ختم می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه 2 سال کار شده تا پارک علم و فناوری در فرودگاه پیام ایجاد شود، بیان کرد: در رابطه با پیام، کار جدید انجام می‌شود و استارتاپ‌های ایجاد شده در دانشگاه‌ها به این پارک وارد و همه امکانات لازم ارائه می‌شود و در مرحله بعدی به شهر بین‌المللی آی.سی.تی در مجموعه پیام می‌رود.

واعظی با بیان اینکه در مرکز فضایی ماهدشت خرید ماهواره سنجشی در حال اتمام است، ادامه داد: ماهواره بومی مخابراتی در دانشگاه‌ها در حال ساخت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها