صرفا جهت اطلاع مسئولان شهرستان بیجار؛

جانمایی کارخانه فولاد از بیجار خارج شد/چهارگاه مقصد اصلی خاک آهن بیجار است

کارخانه فولاد سد تلواری دیگر است که مانند گوشت قربانی در حال تقسیم شدن است و نامش برای ما و شیرینی کامش برای دیگران است.
کد خبر: ۸۸۹۰۸۴۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  معادن آهن یکی از مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان بیجار است که بهره وری مناسب از آن می تواند زمینه اشتغالزایی تعداد کثیری از جوانان این دیار را فراهم نمائید.

در دی ماه سال 95 خبری مبنی بر جانمایی و ساخت کارخانه فولاد مبنی بر راه اندازی کارخانه فولاد در شهرستان بیجار موجب شعف و شادی جوانان بیکار بیجاری شد.

 

با توجه به اینکه فراوری این پتانسیل عظیم در شهرستان با کار کارشناسی شده می تواند از رشد منفی جمعیت در این شهرستان جلوگیری نمائید ، اما متاسفانه خام فروشی آن مهمترین معضلی است که گریبان این ظرفیت را در شهرستان بیجار گرفته است.

 

طبق آمارهای رسمی میزان استخراج سنگ آهن در شهرستان بیجار 60 درصد است که تقریبا به صورت خام از شهرستان خارج می شود.

 

طبق نظر کارشناسان فنی این امر کارخانه فولاد باید در جائی مکان یابی شود که بیشترین درصد منابع معدنی خاک آهن در آنجا قرار دارد.

 

باتوجه به اینکه مواد اولیه کارخانجات ذوب آهن و فولاد، خاک آهن می باشد و بیش از ۶۰ درصد از خاک آهن استان کردستان درشهرستان بیجار تولید می شود، پس اگر قرار است جانمایی کارخانه فولاد به درستی انجام شود، مطمئنن جایی بهتر از بیجار برای اجرایی کردن این مهم وجود نخواهد داشت.

 

تعداد زیادی از جوانان شهرستان بیجار با شنیدن این خبر برای گرفتن حق خود و جلوگیری از اتفاق ناگوار سال های قبل در راستای ایجاد کارخانه ذوب آهن در یکی از شهرهای دیگر استان کردستان که در حال حاضر نیز تعطیل است اقدام به راه اندازی کمپین فولاد حق بیجار است کردند و خواهان پیگیری این مسئله توسط مسئولان ارشد شهرستان شدند.

 

بعد از راه اندازی کمپین و فشار مردم در راستای ایجاد کارخانه فولاد با توجه به ذخایر آن در شهرستان چند صباحی مسئولان پیگیر این قضیه شدند و بعد از مدتی دوباره به وادی فراموشی سپرده شد.

 

بیخیالی مسئولان ارشد شهرستان بیجار به این مسئله تا جائی نمود پیدا کرد که در جلسه مسئولان استان کردستان با وزیر صنعت ، تجارت و معدن به خودشان اجازه شرکت جهت پیگیری ندادند.

 

طبق اخبار رسیده ، جانمایی این کارخانه با پیگیری های مصرانه یکی از مسئولان ارشد استان کردستان در منطقه چهارگاه قروه قطعیت یافته و مسئولان ما هنوز در خواب ناز خرگوشی هستند.

 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 5 دی ماه سال 95 در گفت و گو با اصحاب رسانه گفت: باتوجه به اینکه مواد اولیه کارخانجات ذوب آهن و فولاد، خاک آهن می باشد و بیش از 60 درصد از خاک آهن استان کردستان درشهرستان بیجار تولید می شود، پس اگر قرار است جانمایی کارخانه فولاد به درستی انجام شود، مطمئنن جایی بهتر از بیجار وجود نخواهد داشت.

 

وی بیان داشت: به حول و قوه ی الهی و با پشتوانه نظرات کارشناسی و حمایت های مردمی و با استفاده از ابزارهای قانونی، اجازه نخواهم داد که حتی یک مشت از خاک آهن بیجار را از شهرستان خارج کنند و اگر قرار است که از این ظرفیت شهرستان استفاده شود باید در خود شهرستان واحدهای تولیدی و صنعتی راه اندازی شود.

 

مسئولان ارشد شهرستان بیجار این را بدانند به علت غفلت و سهل انگاری آنها در طی هفته آینده جانمایی این کارخانه در شهر دیگری از شهرهای استان کردستان قطعی می شود و خاک آهن بیجار کامیون کامیون به چهارگاه انتقال می باید.

 

رشد منفی جمعیت بیجار و نبود اشتغال و بیکاری سرسام‌آور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی درد و رنج بزرگی است که شاید با وجود چنین کارخانه‌هایی اندکی از این دردها کاسته شود و بارقه امیدی برای مردم این شهر به ارمغان آورد که گویا این بارقه امید برای بیجاری‌ها سرابی بیش نخواهد بود.

 

مظلومیت و محرومیت دو واژه نام آشنای عجین شده با شهرستان بیجار است که موجب فرار جمعیت روستا و شهر به حاشیه شهرهای بزرگ شده و روز به روز این محرومیت نیز بیشتر می شود و مصبب اصلی آن نیز مسئولان هستند که حاضر نیستند برای رفع محذومیت این شهر قدمی بردارند.

 

انتهای پیام/7727

 
ارسال نظرات