فرهاد حامدی، استاد دانشگاه سراسری تبریز:

امیدواریم آقای رئیس جمهور، رهبری و سپاه را مقابل خود نبیند/ طرح بحث دولت باتفنگ، اقدام هدفمندی بود

امیدواریم آقای روحانی و دولت دوازدهم خود را بیش از پیش با رهنمودها و دوراندیشی های رهبری درباره مسائل مختلف تطبیق دهد...
کد خبر: ۸۸۹۰۷۹۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزارای بسیج، فرهاد حامدی، استاد دانشگاه سراسری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار استادنیوز به تحلیل عملکرد دولت یازدهم در ۴ سالی که گذشت، پرداخت.

حامدی درخصوص مواضعی که رئیس‌جمهور در دولت یازدهم نسبت به بیانات رهبری و اقدامات سپاه داشت، گفت:
«وحدت، همیشه باید در گفتمان و عملکرد مسئولان نظام نمایان باشد. اگر خدای نکرده دولت بخواهد با مواضع و اقداماتی که انجام می‌دهد خود را مقابل نهادهای انقلابی و خدمتگزاری مانند سپاه قرار دهد، چیزی جز تفرقه در جامعه حاصل نخواهد شد. امیدواریم آقای روحانی و دولت دوازدهم خود را بیش از پیش با رهنمودها و دوراندیشی های رهبری درباره مسائل مختلف تطبیق دهد. دلیل هم این است سابقه نداشته مقام معظم رهبری درباره موضوعی دیدگاهی داشته باشند و بعد از مدتی پیش‌بینی ایشان غلط از آب درآید، چه در مسائل داخلی و چه در مسائل خارجی. برعکس این رویکرد نیز اثبات شده است. یعنی هرجایی که منویات رهبری عمل نشد و حرف ایشان روی زمین ماند، ضربه خوردیم و ضرر آن را دیدیم. برای مثال این بحث هایی که اخیراً درباره دولت بی‌تفنگ و باتفنگ مطرح شد اصلاً مضمون خوبی نداشت».

وی درباره وضعیت اقتصادی کشور در این مدت و لزوم ایجاد تغییر در کابینه بعدی، اظهار داشت:
«آقای روحانی، متأسفانه علی‌رغم وعده‌هایی که در سال ۹۲ دادند، برنامه های مدونی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور نداشتند و عملکرد تیم اقتصادی دولت یازدهم را مطلوب نمی‌دانم. به اعتقاد من تنها راه برون‌ رفت از وضعیت فعلی، استفاده از نخبگان اقتصادی و برنامه های مدون و قابل‌ اجراست. از طرفی باید جلوی پولشویی و رانت در اقتصاد کشور گرفته شود، چون تا زمانی که این مسائل در اقتصاد کلان کشور وجود داشته باشد، بهترین برنامه و قوی‌ترین مجری نیز قادر به تحول اوضاع نیستند. ما نباید به آمار دادن و گزارش‌خوانی اکتفا کنیم. اینکه هر از چندگاهی گزارشی مبتنی بر آمار به مردم بدهیم کارساز نیست. مردم باید تغییر را در زندگی خود احساس کنند».

حامدی درخصوص عملکرد سیاسی دولت یازدهم در زمینه های داخلی و خارجی، تصریح کرد:
«امام در وصیت‌نامه خود، مسائل بسیار مهمی را بیان کردند که برای سالیان سال می‌توان از آن در حکومت‌داری استفاده کرد. ایشان می‌فرمود "آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ وقت نمی‌توان به آن اعتماد کرد”، لذا معتقدم علاوه بر اینکه باید با دنیا رابطه سازنده برقرار کنیم، باید بر آرمان های خود استوار باشیم و از اصول خود کوتاه نیاییم. بازهم تکرار می‌کنم تعامل با دنیا خوب است اما حفظ ارزش ها آرمان های انقلاب در اولویت قرار دارد. بنابراین، باتوجه به اتفاقاتی که در این چهارسال در زمینه سیاست خارجی افتاد، امیدوارم مسئولان عینک خوش‌بینی به آمریکا و متحدانش را از چشم بردارند و در روابط خود با کشورهای اروپایی و آمریکایی تجدید نظر کنند».


ارسال نظرات