حسینی در کارگاه مقابله با جنگ نرم پایگاه سمیه بافق:

ماهواره بزرگترین ابزار دشمن است

حسینی: ابزار دشمن در حال حاضر، رسانه است که از طریق برنامه هایی که می سازد سعی دارد افکار و باورهای نسل جوان را به سمتی که می خواهد، سوق دهد.
کد خبر: ۸۸۹۰۴۹۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، نشست مادران مقابله با جنگ نرم صبح امروز با موضوع بررسی آسیب های ماهواره بر روی جوانان و نوجوان برگزار شد.

در این نشست اعظم سادات حسینی به بیان آسیب های ماهواره بر روی نسل جوان و چگونگی حفظ حفظ آنان از این آسیب ها پرداخت و گفت: بیشترین تأثیر شبکه های ماهواره ای بر روی نوجوانان و جوانان این است کهسبب بلوغ زود رس شده و افکار آن ها از تحصیلدورمی کند. برخی از شبکه های ماهواره ای که به ترویج آیین ها و مذاهب جدید مانند بهاییت و وهابیت و نیز فرقه های شیطان پرستی پرداخته است، باعث شده که نوجوانان و جوانان از معارف عظیم و سودمند دین اسلام غافل شوند و به این آیین ها روی آورند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برخی دیگر از شبکه های ماهواره ای، سبک های جدید و نامناسبی از موسیقی ها را پخش می کنند که نوجوانان و جوانان در اوقات فراغت خود به این موسیقی هایی که روح و روان آن ها را مورد تخطئه قرار داده و تأثیرات بسیار نامناسبی بر اعصاب و روان آن ها می گذارد، گوش فرا می دهند.

حسینی در ادامه سخنان خود با طرح این سوال کهحال باید چگونه نوجوانان و جوانان را از این آسیب ها حفظ کرد،گفت:مهمترین وظیفه بر عهده ی خانواده است که محیط خانه را از اینگونه ابزار پاک سازد و یا حداقل بتواند افکار و باورهای فرزندان خود را به گونه ای از اموزه های دینی و فرهنگ ملی غنی سازد که تاثیر فرهنگ غرب به مراتب کمرنگ تر شود.

وی افزود: از سوی دیگر اوقات فراغت نوجوانان و جوانان رابا برنامه های سالم ورزشی، هنری و تفریحات سالم پر کنند تا گرایش آن ها به برنامه های ماهواره کمتر شود.


وکلام آخر اینکه رابطه ی میان والدین و فرزندان باید به حدی از صمیمیت برسد که فرزندان به پیروی از کلام والدین، خیر و مصلحت خود را در ترک دیدن این برنامه ها بدانند.


ارسال نظرات