مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

رویکرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی داشتن پیوست فرهنگی با نگاه قرآنی می باشد

رویکرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف در بخش‌های مختلف داشتن پیوست فرهنگی با نگاه قرآنی به‌منظور افزایش اثربخشی خدمات به خانواده‌های تحت حمایت است.
کد خبر: ۸۸۹۰۲۴۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌های تحت حمایت از اولویت‌های اصلی کمیته امداد است، گفت: برنامه‌های مختلفی باهدف ارتقاء سطح باورهای دینی و اعتقادی جامعه هدف به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان در طول سال اجرا می‌شود.

هدایت صفری بابیان اینکه خدمات فرهنگی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت موجب به وجود آمدن نشاط روحی و شادابی معنوی در این خانواده‌ها می‌شود، افزود: رویکرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف در بخش‌های مختلف داشتن پیوست فرهنگی با نگاه قرآنی به‌منظور افزایش اثربخشی خدمات به خانواده‌های تحت حمایت است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات فرهنگی ارائه‌شده در کمیته امداد متناسب با گروه‌های مختلف مددجویی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده و نیازسنجی صورت گرفته از خانواده‌های تحت حمایت، خدمات فرهنگی کمیته امداد در قالب گروه‌های مادران و دختران، دانش آموزان، دانشجویان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم ویژه مددجویان تحت حمایت این نهاد در ماه رمضان امسال برای بیش از یک هزار مددجوی زنجانی در قالب طرح ترنم نور خبر داد و تصريح کرد: دوره‌های آموزشی قرآن کریم در قالب کلاس‌های روان‌خوانی و روخوانی ، تجوید، ترتیل، تفسیر، حفظ و قرائت در 392 جلسه برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان در ماه رمضان سال جای برگزارشده است.

وی اظهار کرد: در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم در ماه رمضان مسائل اعتقادی و احکام شرعی به‌ویژه در حوزه نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر نیز برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها با استفاده از کارشناسان علوم دینی تبیین شده است.

صفری در ادامه با اشاره به فراهم شدن زمینه مشارکت مردم در توسعه فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با اجرای کمپین اهدای قرآن کریم در استان زنجان، گفت: از ابتدای اجرای این کمپین تعداد 280جلد قرآن کریم ، مفاتیح‌الجنان و سایر کتب دینی جمع‌آوری و بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد توزیع‌شده است .

وی همچنین یادآور شد: کمپین جمع‌آوری قرآن کریم و سایر کتاب‌های مذهبی مازاد در منازل در طول سال اجرا می‌شود و مردم استان زنجان می‌توانند با ارسال عدد 6 به سامانه 3000333324 و یا تماس با شماره 33778195 و یا مراجعه به دفاتر کمیته امداد با اهدای این کتاب آسمانی در توسعه و تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی در بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد سهیم شوند.

ارسال نظرات