رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان:

۱۵ نقشه خطرپذیری در استان زنجان طراحی شده است

در راستای شناسایی مناطق پرخطر و برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش در این مناطق ۱۵ نقشه خطرپذیری در استان زنجان طراحی شده است.
کد خبر: ۸۸۹۰۰۷۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با همت آموزش و پرورش، ۱۵ نقشه خطرپذیری در استان زنجان طراحی شده است.

عباس غیاثی با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزش و پرورش در امر ارائه آموزش علوم به دانش‌آموزان خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: ارائه برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد نیز یکی از رویکردهای آموزش و پرورش است که در چهار محور اصلی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محور نخست در قالب برنامه‌های پایه و توسعه‌گرا در دستور کار قرار دارد، افزود: این برنامه‌ها شامل برنامه‌هایی با تاکید بر رویکرد آمایش سرزمین و به عنوان زیرساخت مبنایی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از ساماندهی و تقویت کمیته‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر توسط این اداره خبر داد و گفت: در سال‌جاری ۱۳۵ جلسه در آموزش و پرورش استان با محوریت بررسی و تصمیم‌گیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان و مدارس برگزار شده است.

غیاثی با اشاره به رصد وضعیت آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در سطح شهرستان‌ها و مناطق آموزشی استان زنجان، عنوان کرد: این اقدام با رویکرد تحلیل مستمر وضعیت خطرپذیری کودکان و نوجوانان و هدفمندسازی مداخلات پیشگیرانه در زمینه آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی مناطق پرخطر و برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش در این مناطق ۱۵ نقشه خطرپذیری در استان زنجان طراحی شده است.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین به ترسیم چهارچوب و افق عملکردی ادارات کل آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، توجه به مقتضیات فرهنگی و اولویت‌های خطرپذیری شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای طراحی و اجرای نظام مدیریت و برنامه‌ریزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

غیاثی خاطر نشان کرد: در همین راستا ۱۵ سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دانش‌آموزان تدوین و طراحی شده است.

ارسال نظرات