معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

در استان تعداد ۷ واحد تولیدی و فرآورده‌های لبنی در حال فعالیت است

در استان تعداد ۷ واحد تولیدی و فرآورده‌های لبنی با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ هزار و ۳۳۸ میلیون ریال با میزان اشتغال ۳۷۱ نفر و ظرفیت تولید ۱۰۴ هزار و ۹۹۳ تن در حال فعالیت است.
کد خبر: ۸۸۸۹۹۴۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وضعیت صنایع غذایی استان، گفت: در حال حاضر ۱۸۶ واحد تولیدی در استان در زمینه صنایع غذایی مشغول فعالیت هستند که ۵ هزار و ۳۸۰ نفر نیروی انسانی در این واحدها مشغول به کار هستند.

علی کلانتری افزود: در استان تعداد ۷ واحد تولیدی و فرآورده‌های لبنی با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ هزار و ۳۳۸ میلیون ریال با میزان اشتغال ۳۷۱ نفر و ظرفیت تولید ۱۰۴ هزار و ۹۹۳ تن در حال فعالیت است. همچنین ۲۰ واحد تولیدی و فرآوری گوجه‌فرنگی و زیتون با میزان سرمایه‌گذاری ۸۵۵ هزار و ۵۴۹ میلیون ریال و ظرفیت اشتغال ۷۹۳ نفر با ظرفیت ۲۷۱ هزار و ۲۷ تن در حال فعالیت است.

وی با اشاره به مزیت‌های صنایع غذایی، اظهار داشت: تولیدات واحدهای صنایع غذایی کالاهای مصرفی بوده به همین دلیل تاثیرپذیری کمتری را از بازار دارند. همچنین این صنایع می‌توانند ارزش‌افزوده بالاتری را نسبت به سرمایه‌گذاری دارد.

کلانتری تصریح کرد: تولید محصولاتی از قبیل زیتون و سیر در طارم، انگور در ابهر و خرم‌دره و سیب‌زمینی در خدابنده از جمله مزیت‌های استان در زمینه صنایع غذایی است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: تولید شیر مازاد بر ظرفیت واحدهای تولیدی سبب شده که پتانسیل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق ایجاد شود.

ارسال نظرات